Dat kun je niet. Soms zijn er certificaten bij en dan hangt het ervan af hoe de controle op de producten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een landbouwproduct of voedingsmiddel mag alleen biologisch heten als het productieproces aan wettelijke voorschriften voldoet. Om de consument te beschermen tegen fraude houdt Skal toezicht op de naleving van deze regels. Dat gebeurt door middel van inspectie, certificatie en sancties bij overtredingen. In totaal staan 3000 bedrijven onder toezicht van Skal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoef je niet te doen. Dat doet SKAL voor je.

Stichting Skal is belast met het toezicht op de biologische productiemethode in Nederland. Wanneer u in Nederland biologische producten produceert, bereidt, importeert, verhandelt onder eigen (handels)naam, doorverhandelt of opslaat, bent u verplicht om zich te laten registreren bij Skal. Als u als gecertificeerd bedrijf minder dan één keer in de vier weken levensmiddelen produceert, moet u deze productie aan Skal melden.

Nederland volgt de standaardeisen van de EU en Skal houdt toezicht op de naleving ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Controle,of geen controle,zekerheid heb je nooit. Je moet de verkoper geloven op zijn mooie bruine ogen.(Toevallig heeft deze man bruine ogen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het EKO-keurmerk, en daarnaast moet er ook een SKAL-nummer op de verpakking staan.
Produkten uit andere landen kunnen andere keurmerken hebben, maar binnenkort wordt er een Europees keurmerk ingevoerd, dus dan wordt het wat eenvoudiger om te herkennen.
Die SKAL-controles zijn trouwens erg streng (weet ik uit ervaring) dus dan kan je er vanuit gaan dat het biologisch is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles wat van natuurlijke oorsprong is en vanzelf gegroeid is is dus biologisch alles wat uit de fabriek komt is niet biologisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem bijvoorbeeld een appel pak een aardappel mesje en schraap met het mesje over het schil als je een beetje wittigheid op het mesje ziet dan is die appel bespoten en als het niet eraf komt is de appel niet bespoten maar iik moet eerlijk zijn met andre eten wet ik niet zo goed