Hoe weet ik of de bief in de supermarkt, grasgevoerd of graangevoerd is?

Ik wil graag grasgevoerd bief, maar zag het nergens echt staan in de supermarkt.

Weet jij het antwoord?

/2500

In de supermarkt is het was het is. Daar kan je weinig aan veranderen. Al zijn er wel supermarkten ( en die zijn er veel ) waar je biologisch vlees kan kopen. Die dieren hadden dan biologisch voer. De regels voor bio ken ik niet van buiten. De onderstaande zin komt van AH winkelketen : ‘Van entrecôte tot picanha. Van 175 gram tot 2,5 kilogram. Van volledig grasgevoerd tot graan- én grasgevoerd. Bij ons vind je tientallen steaks met verschillende eigenschappen’, zo omschrijft Albert Heijn het assortiment van de Vakslager-store zelf. Moet het echt uit de supermarkt komen? Er zijn ook vb site zoals 'deel een koe' waar je een stuk van een koe kan reserveren en dan heb je zekerheid dat het een graskoe is. Je kan ook sites vinden waar je je vlees kan selecteren zoals 'natuurvlees' of 'okvlees' * Ik wou na het AH gedeelte nog iets zeggen maar toen ik dieper ging kijken naar de gegevens bleek hoewel jumbo ook op bio en 'vlees met oorsprong' inzet. Deze inzet niet zo heel koosjer te zijn. Maar als AH en Jumbo zo'n dingen doen ben ik er zeker van dat er ook andere ketens ( buiten de delhaize of carrefour waar ik weet dat er bio is ) erop inzetten.

Toegevoegd op 25 juli 2019 15:48: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100