campagne pils gazeuse hoe zit dat?

ik drink al langere tijd gazeuse maar let niet echt op hoe je de smaken spelt maar toenet keek ik eens goed en stond er: Gazeuse, CAMPAGNE pils. ik dacht altijd dat er stond champagne pils. want champagme is een drank en campagne is in de regering ofzo. ik heb gegoogled maar dan zegt ie ook wat ik net zei. is dat gewoon een typfout of is een campagne pils ook nog iets anders dan een campagne voeren? beetje onduidelijke vraag maar ik snap het niet...
mvg marijn
p.s. ik weet niet of het gazeuse of gaseuze is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
7.8K

Antwoorden (3)

Campagne betekent 'platteland'. Dus zou best de smaak kunnen zijn = plattelands pils :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er niet toch 'champagnepils"? In dat geval kan Wikipedia je misschien verder helpen,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Champagnepils
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat de makers geen zin hebben in ruzie met de makers van champagne - die naam is beschermd.
Champagnepils als naam voor een bepaalde smaak gazeuse is hier ingeburgerd, dus misschien dat de makers gedacht hebben: we halen gewoon de H er uit.
Je zou het kunnen navragen bij de producent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx, heel goed antwoord! kan je jammergenoeg geen + geven:(
maar in mijn hoofd krijg je ++ ;)
m
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het altijd nog tot beste antwoord uitroepen ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed van Hippo opgemerkt! Als dit juist is, dan kan je dit op Wikipedia aanpassen!