Waarom kan ik deze mungbonen niet kweken?

Heb vandaag (na lang zoeken in allerlei supermarkten) mungbonen van "Golden chef" gekocht bij Toko. Ik wil tauge ervan maken maar nu staat er op de verpakking: Deze bonen zijn niet geschikt om mee te kweken, en dat was juist mijn bedoeling. Op internet gezocht naar dit product en daar staat dat ik er wél tauge van kan maken.... Nu weet ik t ff niet meer. Bedoelen ze met kweken dat je er geen mungboompje van kan kweken (wat mij ook een uitdaging lijkt in mijn tuinkas) of dat ik er geen tauge van kan maken...……. Heeft iemand hier ervaring mee en kent het product ?
Ik wil natuurlijk wel gezonde tauge ervan maken....

Picture for question
4 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Golden Chef Mungbonen
Golden Chef heeft drie soorten MUNGBONEN: groene, halve en geschilde
Het verschil van groene (hele) en halve mungbonen staat niet op de verpakking. De hele bonen kun je gewoon laten kiemen (taugé), maar de halve zullen dat niet doen, evenals de geschilde bonen.

Van de website:
Groene mungbonen behoren tot het Indiaas basisvoedsel en worden op veel verschillende manieren gebruikt in de Indiase keuken. De zaailingen kunnen in een speciaal blok zelf gezaaid worden en de taugé kan gebruikt worden als heerlijke wokgroente. U kunt van Golden Chef Mungbonen ook meel maken dat onmisbaar is voor de bereiding van glasnoedels. De mungbonen van Golden Chef zijn niet alleen geschikt voor hartige gerechten (zoals bijvoorbeeld Indiase dalgerechten, Chinese groene bonensoep) maar ook als bestanddeel van desserts zoals bijvoorbeeld het Indonesische kacang hijau (bonenpap met kokosmelk en suiker).

Voor het verschil van de verpakking zie de links
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die bonen zijn waarschijnlijk behandeld zodat ze niet kunnen gaan kiemen. met een anti-spruitmiddel dus.
anneliez
4 jaar geleden
misslobe
4 jaar geleden
Dankje voor je reactie! Punt is dat op de verpakking dus het anders staat dan op de website van deze mungbonen. Daarom werd ik onzeker, maar goed, ga het dus toch maar proberen ;-)
misslobe
4 jaar geleden
Ik denk dat kweken ook wat anders is dan laten kiemen.... Met kweken wordt het een plant en kiemen komen alleen de tauge tevoorschijn.
misslobe
4 jaar geleden
Yeeeesss het is me gelukt. Ik heb sowieso 1 mungboontje kunnen kweken en er hangen ook echt peultjes aan. Hopelijk groeit ie nog wat door tot er grotere peulen aan komen en kan ik daar verder mee kweken ;-)...