heb dinsdag een etentje bij de wok, hoe kweek ik honger???

Wil namelijk alles proeven, en ze hebben daar heel veel variantie, wat moet ik eten (of niet eten) om zoveel mogelijk op te kunnen 's avonds

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je maag is tamelijk elastisch. Wanneer daar spanning op komt te staan krijg je een vol, soms zelfs misselijk gevoel. Je maag kan dan technisch gezien nog wel meer oprekken, maar je krijgt geen hap meer door je keel. Om dit tegen te gaan zul je de maag moeten oprekken, door heel veel te eten. Honger jezelf dus niet uit, zodat je veel op kan, dat werkt niet. Als je vandaag begint jezelf vol te proppen als een gans, (niet met kleine beetjes tegelijk, elke maaltijd dooreten tot je niet meer kan) en op dinsdag bescheiden ontbijt en luncht, kun je 's avonds het meeste eten. Dit is een techniek die mensen toepassen bij eetwedstrijden. Overigens is dit niet zo gezond, hoor! Ik raad je liever aan van alles een héél klein beetje te nemen. Die techniek is minder belastend voor je lichaam. Eet smakelijk alvast!

probeer toch een licht ontbijt en een karige lunch. Toegevoegd na 1 minuut: tis niet goed de hele dag niet te eten. neem van het wokken van alles een pietseltje en wat je lekker vindt: ga nog eens terug met het bord. eet smakelijk!!!

Als je met een totaal lege maag aanschuift, dan ben je geneigd bij de eerste ronde snel en veel te eten. Lekker stevig ontbijt. Kan prima. Tussen de middag boterham en wat fruit. Een glaasje vooraf. Krijg je trek van. Geen brood met kruidenboter tijdens het wachten op de wok-maaltijd. Neem een uurtje van te voren een bouillonsoepje (Opkikker). Geeft even een goed gevoel maar vult niet. En het zorgt ervoor dat je niet onmiddellijk aanvalt :) Dan vooral rustig eten. Lekker proeven. Genieten.

Je moet nooit tijdens een etentje als een hongerig varken alles maar grijpen wat je kunt,en met een propvol bord jezelf vol zitten stouwen. Dit is uiterst onbeleefd, en je zet jezelf voor schut. Zorg dat je gewoon met halfvolle maag daartoe gaat,en schep maximaal 4 gerechten op die bij elkaar passen. Eet dit langzaam op zodat je smaakpapillen optimaal hun werk kunnen doen. Je zult merken dat dit je veel meer voldoening geeft dan alles naar binnen te schrokken. Bovendien zullen je tafelgenoten jou nu zien als een aangename tafelgast die ze zeker weer uit zullen nodigen.

Ga die dag veel naar buiten, ga wandelen of in de tuin werken, dan heeft je lichaam extra voeding nodig, dus Honger! Begin met iets vets, olijfjes of zo, dan gaat je gal en maag vast aan het werk. Drink liefst een droge wijn, voordat je begint, als je dit allemaal doet, dan eet je het behang van de muur af van de honger!! Wel verders normaal eten die dag, je eigen uithongeren helpt niet. Lekker wokken..........................

Honger moet je niet kweken, het is al erg genoeg dat er zoveel mensen dagelijks al honger hebben. Het is toch echt geen goed uitgangspunt om zo veel mogelijk te willen eten. Schep gewoon wat minder op en geniet van iedere hap. Eet langzaam en schep een keer vaker kleine beetjes op. Neem de tijd!! Dan kan je heel wat op. Smakelijk etentje.

Maar ook al eet je de hele dag niks als je gaat wokken en je hebt een bord op zit je al bijna vol. Mensen zeggen dat ze er iets in doen waarvan je snel col raakt. Ik dacht ook ik ga NIKS eten de hele dag. En toen ik ging wokken zat ik al meteen vol. Maar ik bleef dooreten. En als je dan naar huis gaat, dan heb je hééééél erg buikpijn!

Ga die middag een uurtje zwemmen. Daar krijg je altijd zó'n enorme honger van.

Om zoveel mogelijk gerechten te kunnen proeven moet je vragen bij het wokken en de Teppanyaki geen sauzen te gebruiken, daarvoor raak je heel snel vol. Meestal zijn het pittige sauzen, zoals chili saus en pittige ketjap die ze gebruiken. Als je het eten neutraal laat bereiden kun je meer eten. Wel steeds hele kleine beetjes nemen en bv geen nasi, bami of friet erbij, dat vult ook enorm. Probeer een schaaltje met diverse vissoorten en daarna een schaaltje vleessoorten, maar laat alles wat al gebakken is in deeg achterwege (omdat dat ook enorm vult). Eet smakelijk en een gezellige avond!

Ga van te voren lekker sporten, neem als het wokken begint eerst een wijn.

dan moet je s'ochtends een cracker eten en dan nog eentje vlak voordat je gaat wokken daartussen niks eten. hierdoor komt s'ochtends je spijsvertering op gang en hierdoor krijg je daarna snel honger en dat wordt weer steeds erger en de cracker vlak voordat je gaat wokken is er voor zodat je maag weer weet dat je weer gaat eten.

Dat is een HELE grote valkuil. Als je namelijk de hele dag niet eet, zit je in mum van tijd vol 's avonds. Beter kun je gewoon normaal maar niet overdreven veel eten voor ontbijt en lunch. Teen het avondeten is je maag toch wel weer leeg. De reden dat we bij dat soort etentjes zo snel vol lijken te zitten, is dat je vaak veel langer doet over het eten dan normaal. En aangezien 20 minuten na het beginnen met eten (ongeveer) je verzadigingsgevoel de kop op steekt, of je nu 1 aardappeltje hebt gehad of 10, zul je dat een beetje moeten misleiden als je je doel wilt bereiken. Wil je echt zeker weten dat je alles gehad hebt, doe dan alles wat je hebben wilt op één bord, neem er zo weinig mogelijk rijst of pasta bij, en probeer het in 20 minuten naar binnen te schuiven. Zul je daarna wel ploffen, maar dan is het je toch maar mooi gelukt. Of je maakt er - beetje saai volwassen wellicht - géén grande bouffe van, maar gewoon een gezellige avond waarbij je echt geniet van de dingen die je hebt uitgekozen, en het gezelschap. En de volgende keer dat je weer gaat wokken, kies je dan weer andere dingen. Zo blijft het ook heel lang leuk.

Ik zou ca. 12 uur vantevoren juist HEEL veel eten! Om je maag op te rekken, want als je nu weinig gaat eten krimpt ja maag juist in, en dan kan je straks niets meer op. Eet dan iets met heel veel koolhydraten, want dat verteerd snel en krijg je snel weer honger van. (Chinees bijvoorbeeld). En de tussenliggende 12 uur heel weel water, koffie en/of thee drinken, en eventueel een koekje of beschuitje of iets anders heel kleins om je maag toch maar aan het werk te houden!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100