wie weet een alternatief voor champignons ?( in de stroganoff)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
19.4K

Antwoorden (2)

Wanneer je een alternatief wilt omdat je allergie hebt voor champignons, kun je ze er gewoon uitlaten of bv courgette in blokjes erbij doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn veel recepten voor Stroganoffsaus die niet autenthiek, maar wel smakelijk zijn, en goed te gebruiken. Het recept met alleen een uitje en champignons, zure room en cognac of wodka is origineel, volgens Universums Culinair Vademecum.
Je kunt de saus ook bij voorbeeld volgens bijgaand recept maken:

een halve gesnipperde paprika
een kleine gesnipperde ui
een eetlepel gesnipperde bosui
vier eetlepels kant-en-klare gezeefde tomaat
een flink borrelglas wodka of cognac
een bekertje zure room