Kloppudding van dr oetker, pakje kopen 0,69 en een halve liter melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ouderwetsche vlaflip.

1 pak yoghurt en 1 pak vanillevla.

Schaaltje vullen met de helft vla en de helft yoghurt.

2 liter toetjes zijn heel veel schaaltjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
En een scheutje limonade natuurlijk.

En gebruik de originele plastiek vlafliplepel.

Bedankt SUSIE2004 .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je vergeet de limonade!
Gewoon yoghurt (of vla) met vers fruit, is erg goedkoop op het ogenblik, en nog gezond ook (het fruit)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slagroom kloppen met een zakje vanillesaus, en dat met vers fuit..
Goekoper nog is klopklop kloppen met yoghurt (wat zuur) of met vanillevla ipv melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yoghurt met schijfjes banaan of appel en een scheutje jus d' orange
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meringue of pavlova! Een paar eieren, suiker, maizena en fruit. Kost bijna niks, het is superlekker en het ziet er ook nog eens sjiek uit.

Het is wel even oefenen en het kost tijd. Zoek een goed stap-voor-stap recept als je het wilt maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yoghurt pudding

Liter yoghurt
halve liter kwark
bakje slagroom
suiker naar smaak
Alles door elkaar doen en mixen

eventueel wat vers fruit erdoor scheppen
of een scheut limonade siroop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf vla maken van melk, maizena en suiker (vroeger werd dat 'lammetjespap' genoemd).

Gezonder is een vruchtensalade: snijd minstens 3 verschillende vruchten in kleine stukjes en doe er wat honing door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klop klop met vanillevla is een prima idee, maar in deze tijd zou je er ook wat stukjes aardbei doorheen kunnen mengen. heerlijk fris en momenteel niet duur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yoghurt met appelmoes.
12 jaar geleden
Dit zelfgemaakte toetje kreeg ik ooit eens voorgeschoteld bij mijn schoonmoeder thuis( maar t smaakte wel heel goed hoor!) Een schaaltje met frambozen erin, 2 schuimkoekjes er op en een beetje bessensaus erover en een toefje room om het af te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
frambozen zijn hardstikke duur, er werd om een heel goedkoop toetje gevraagd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor frambozen groeien gewoon in t bos. Zelf aan de kant van de weg staan groeien ze. Net als bramen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je zelf plukken. Kost niks
Zomerse trifle

Ingredienten:
- Kant en klare roombotercake
- perziken uit blik
- kersen uit pot
- bananenkwark
- vanillevla
- kant en klare slagroom

Bereiding:
Neem 1 grote ovenschaal of losse toetjesschaaltjes.
Laat de perziken uitlekken.
Giet de kersen af, maar bewaar het nat.
Snijd de cake in blokjes en beleg daarmee de bodem van de schaal of het schaaltje.
Maak de cake vochtig met kersennat. Doe er een lepel kwark op. Hierboven komt een halve perzik. Daarboven vanillievla. Je kunt nog 1 laagje perzik erbovenop doen (afhankelijk van de diepte van de schaal).
Daarboven de slagroom en dan de kersen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koele koffie;
In een blender doen of mix kom; Vanille ijs, sterke koude koffie, lepel basterdsuiker, zakje vanillesuiker, lepel gembernat, beetje melk. Mixen en meteen in hoge glazen serveren met een schaaltje lange vingers om mee te soppen.

Spaanse meloen doorsnijden, pit eruit en de holte opvullen
met rode port. Koel opdienen.

Door 1 blik appelmoes citroensap,1 lepel pindakaas en 2 theel. bruine suiker roeren. Meng 1 lepel paneermeel met wat bruine suiker en kaneel en strooi over de appelmoes.
Hier en daar een klontje boter erop leggen en onder de grill of hete oven met bovenwarmte een korstje laten krijgen. Koud of warm serveren met evtl. licht gezoete, geslagen slagroom.

Gemarmerde yoghurt;
In een vergiet een schone, vochtige, uitgwrongen doek leggen en hierin volle yoghurt laten uitlekken en de vergiet wel boven een pan hangen. de deksel van die pan past dan prima op de yoghurt om af te dekken. Minstens 4 uur laten staan. Nu heb je hangop.
Slagroom stijfkloppen en schep de dikke yoghurt er dan door. Verdeel de romige yoghurt nu over schaaltjes. vermeng bruine suiker met wat kaneel en schep dit kort voor het serveren door de yoghurt. Even roeren voor het marmer- effect. In plaats van kaneel kan je ook koekkruiden door de suiker mengen. Lekker met kaneelbeschuitjes!

Schaaltje vla met;
Plakje verkruimelde cake, koek, lepeltje jam, vruchtjes uit blik (met wat sap) en toef slagroom.

2 eiwitten heel stijfkloppen met 50 gr. suiker en bij ½ l.vanillevla spatelen. In schaaltje met cacao bestrooien.

Piepkleine appelblokjes op een schaaltje vla scheppen. Met wat kaneel bestrooien.

Mandarijntjes of andere siroop door vanillevla in een schaaltje roeren met een marmer effect. Plakjes mandarijn erop leggen.

Een bekertje yoghurt in een schaaltje mengen met vanillevla. Stoofpeertje erop leggen.

Kant-en-klare doughnuts overlangs halveren. Spuitroom of zelfgeklopte in spuitzak, over de bodem spuiten, rondom,op een schoteltje leggen en het kapje er half op leggen. Chocolade in brokjes breken en in een pannetje met wat water en suiker laten smelten. Zacht vuur en roeren! De warme chocosaus bij de doughnuts serveren.

Portie poffertjes met bol roomijs, bestrooid met mengsel van kaneel en poedersuiker.
amc
12 jaar geleden
- Vul plastic bekertjes met aanlenglimonade en plaats hierin een ijsstokje (eventueel "tweedehands" en goed afgespoeld) of plastic lepeltje. Een paar uur in de vriezer en je hebt spotgoedkope, zelfgemaakte waterijsjes. Dit kan overigens ook met (aangelengde) vruchtennectar of kant en klare vruchtenkwark.

- Dit is vooral in de zomer erg lekker en verfrissend: Snijd een watermeloen in schijven en verdeel deze, naar gelang de grootte, weer in 6 tot 8 parten. Maak een gleufje in de schil en plaats hierin het eerder genoemde ijsstokje of lepeltje. IJskoud laten worden in de vriezer.

- Meng voor 4 personen een liter (vanille) yoghurt met twee in blokjes gesneden appels, twee handjes rozijnen en suiker en kaneel naar smaak. Eventueel wat verkruimelde haverbiscuitjes of cruesli toevoegen voor extra bite.

- Iets duurder, maar wel erg lekker: Snijd een cake in dunne plakjes. Bekleed een cakevorm met plastic folie en beleg deze met de cake. Sprenkel hier wat amarettolikeur overheen. Verdeel hierover de helft van een beker Mona bitterkoekjespudding en leg hierop even in de amaretto gedrenkte bitterkoekjes. Dek af met de resterende pudding en cakeplakjes. Circa twee uur laten opstijven in de koelkast, met behulp van de plastic folie storten op een bord of schaal en met een natgemaakt mes in plakjes snijden. Serveren met een toefje slagroom, wat rood fruit en een takje mint op een mooi bordje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker recept:

Ingrediënten •3 schuimwrongels
•4-8 bolletjes frambozensorbet
•4 ijshoorntjes

Benodigdheden
•Zelfafsluitende diepvrieszak
•IJsschep

Bereiding
1. Vul een zelfafsluitende diepvrieszak met de schuimwrongels en druk ze plat. Leeg het zakje schuimkruimels in een kom. Zet apart.
2. Schep met de ijsschep bolletjes sorbet en vul hiermee de ijshoorntjes. Druk de bolletjes licht aan.
3. Rol de sorbet snel door de schuimkruimels. Geniet er onmiddellijk van!

Opmerking
Variant: probeer hetzelfde recept eens met aardbeiensorbet.

Bron: Carrefour
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pakjes Saroma,kloppen met goedkope melk in de koelkast op laten stijven en je hebt een redelijk lekker toetje.Je kunt het evt. nog versieren met een toefje slagroom (Aldi) en wat verse vruchten.Dan is het een toetje wat je met trots kan serveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijde albert hein potjes vla/ chocovla voor nog geen 50c