Nee:

Citaat:
Mocht je nu denken dat er dus een flinke portie alcohol in brood moet zitten, na alles wat die duizenden miljarden gistcellen hebben uitgewasemd, dan moeten we je teleurstellen. Want zodra het brood in de oven gaat, verdampt de alcohol die in de glutenholletjes opgesloten zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, er zit geen alcohol in brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In brood zit gist wat ook gebruikt wordt om het maken van bier en wijn.
Het gist in het brood dient voor het rijzen van het brood en voor de smaak van het brood.
In wijn en bier zet het gist het suiker om tot alcohol dus of er alcohol in brood zit en of je er zat van kunt worden is dus nihil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,maar er zit wel brood in alcohol.