De in Nederland bekende Kroepoek Udang wordt gemaakt van voornamelijk tapiocameel en garnalen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Krupuk Udang of Kroepoek Oedang :)
Er zijn veel verschillende soorten en de basis is vaak tapioca- of rijstmeel:

Kroepoek palembang, van tapiocameel en vis
Cassavekroepoek, vegetarisch
Aardappelkroepoek
Kroepoek ikan, op basis van vis
Knoflookkroepoek
kroepoek oedang , van garnalen
Wasabi kroepoek , van tapioca

De bekendste soort in Nederland en België is die gemaakt van tapiocameel en garnalen, de kroepoek oedang. Deze soort wordt doorgaans als 'naturel' aangegeven.