Wat betekent de afkorting kl?

Ik ben bij een recept oa 1 kl tomatenpuree en 1 kl tijm nodig. In mijn ogen staat kl voor kiloliter, maar dat lijkt me niet de betekenis voor deze afkorting. Weet iemand dit?
http://www.libelle-lekker.be/recepten/zoeken/5755/pappardelle-met-gehakt-tomatensaus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
123.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een onduidelijke maat, ik heb ook geen idee.
Als ik het recept zo bezie kun je een groot blikje tomatenpuree gebruiken en een theelepel met tijm.
Succes

Het beste antwoord

Dat is een koffielepel. Die is een maatje groter dan een theelepel.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffielepel? Ben ik een rare als ik mijn koffie roer met een theelepel? Daarnaast zou een koffielepel niet kleiner moeten zijn, of praten we over het schepje waar je je koffiemaling mee afmeet? Ben benieuwd.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, dat is niet raar. Ik bezit zelf alleen maar theelepels, dus roer de koffie ook met een theelepel.
Als je het omzet naar grammen wordt een theelepel als 5 gram gezien, en een koffielepel als 10 gram.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar koffie wordt toch uitgeschonken in een over het algemeen kleinere kop dan thee? Daar zit mijn verbazing nu.
Amadea
12 jaar geleden
Dat is stof voor een leuke nieuwe vraag! Er is vast een historische verklaring voor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-koffielepel-theelepel.290504
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/koffielepels-langer-groter-theelepels.290513

Andere antwoorden (1)

In recepten staat "kl" voor koffielepel
en "el" voor eetlepel.