Episodes van bepaald eten willen eten? Wie kent dit en hoe komt dit?

Ik heb zo af en toe perioden waarin ik bepaalde levensmiddelen heel vaak eet/ wil eten. Nu al een week of twee die vreselijk foute maar o zo lekkere kaassoufflès van de snackbar. de periode hiervoor waren het groene appels echt meerdere op een dag. Herkent iemand dit en waar komt dat verlangen naar een bepaald levensmiddel nou vandaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk, dat iedereen dat soms bij vlagen heeft : iets, dat je lekker vindt, raakt een beetje in het vergeetboek. Opeens schiet het je te binnen, heb je er trek in, en als je het dan één keer gegeten hebt, wil je het een paar keer achter elkaar, omdat je vergeten was hóé lekker het ook al weer was...en dan heb je er weer voor een tijdje genoeg van. Bij mij staat op dat lijstje van 'vlaageten': kaasfondue, lion bars, mango, penne (beslist géen andere pasta) met 4-kazensaus, avocado vinaigrette en tomaten met mozzarella-verse basilicum en balsemico. Ook kruidenboter is bij mij zo'n 'eten' tot 'overeten aan toe'. Volgens mij is dit niet speciaal een soort seintje van je lichaam, dat je iets tekort komt : dit is eigenlijk allemaal 'snoep-eten'. Maar als ik onweerstaanbare zin krijg in spinazie en andijvie ( dat gebeurt nl. óók!) , dan denk ik, dat ik een beetje ijzertekort heb, dus daar let ik dan een tijdje wat beter op.

ik ga ervanuit dat het lichaam precies weet wat het nodig heeft, en erom vraagt door je ergens trek in te laten krijgen. zolang het niet om vreetaanvallen gaat van 'slechte' dingen zoals chips en...kaassoufflés. dat lijkt mij gewoon trek in een vette hap. gewoon eraantoe geven, lijkt me, des te sneller is die aanval weer over.

Herken mezelf in je vraag. Ik geef er altijd maar aan toe, want op de een of andere manier zal er wel wat inzitten waar ik op dat moment een tekort aan heb. Ik eet heel gevarieerd, maar toch, soms opeens zijn het manderijnen, dan weer het seizoenfruit, nu zijn het kiwi's, maar volgende week is het misschien een tosti's of yoghurt met slagroom. Als mijn gewone maaltijden maar niet verloren gaan vind ik het prima. Er is best mee te leven. Daarnaast probeer ik het dan ook maar in mijn maaltijden te verwerken met de nodige variatie, want manderijnen kun je bijv. door heel veel groenten of salades doen. Succes, als het maar niet te veel de "foute" dingen zijn. Toegevoegd na 5 minuten: Op je groene appels terug te komen: -Lekker om zo te eten -Lekker in een pannekoek -Heerlijk om warme appeltjes van te maken -Je kunt ze gebruiken door allerlei salades en rauwkost -Gewoon een boterham met appel Eet smakelijk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100