Om de M&M’s te kleuren worden er drie kleurstoffen gebruikt: rood, geel en blauw. Het betreft de kleurstoffen E104, E120 en E133. E104 is chinolinegeel (synthetische non-azokleurstof), E120 is rood (cochenille, onttrokken aan de geplette lijfjes van schildluizen), E133 is briljantblauw FCF (synthetische trifenylmethaan-kleurstof).

De groene kleur wordt gemaakt door geel en blauw te mengen. Dat zijn dus chinolinegeel en briljantblauw.
Amadea