hoe kan je melkschuim maken met een inox handmatig melkschuimertje?

Ik heb een melkschuimertje gekocht in Italië, van inox. Er is een soort zeef in dat ik op en neer moet bewegen. Maar als ik dat doe, schuimt het niet. de gebruiksaanwijzing is helemaal in het Italiaans, versta ik niks van. Er is een tekening bij die ik wél begrijp en navolg, maar zonder resultaat.
Wat doe ik verkeerd?

10 jaar geleden
in: Dranken
Amadea
10 jaar geleden
Welke melksoort gebruik je?
liveisgreat
10 jaar geleden
volle melk,of magere room
Amadea
10 jaar geleden
Je krijgt het beste resultaat met magere gesteriliseerde melk (van die pakken lang houdbare).

Het beste antwoord

Door de juiste melk te gebruiken, magere melk schuimt veel beter.
En, ook belangrijk, niet te vol doen, als het goed is staat ergens een streepje, niet hoger vullen dan dat.
Staat er geen streepje, niet verder vullen dan ca 25%.
Gebruik je wel warme melk?
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
nee koude melk en volle ook
ik probeer es met mager en warm
Summo
10 jaar geleden
ik heb er één met vrij grote gaten, niet eens een zeef, en zo'n manwijf ben ik niet (denk ik ha ha) en mij lukt het prima maar wel met magere melk (zelfs met koude magere melk als ik er iets in doe, bijv zo'n dieet poedertje, dat schuimt dan koud al het bakje uit, maar dat komt mogelijk door die toevoeging.)
liveisgreat
10 jaar geleden
ik probeer het met mager en warm. hahahaha, manwijf, grappig, ik denk ook dat ik er geen ben maar je weet natuurlijk nooit :-)

Andere antwoorden (1)

Ik heb zo'n ding vroeger gehad. Het melk gaat schuimen nadat je het vaak genoeg op en neer hebt bewogen. Dit hoor je over het algemeen te doen met een hoge snelheid, een mannenklus dus ;)