Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er veel zout in bij flesjes water met koolzuur?

krijg nl al te veel zout binnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

spa rood is puur water met koolzuur.. (ofwel het zuur van carbonaat) http://nl.wikipedia.org/wiki/Carbonaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij zit daar helemaal geen zout in, er wordt in ieder geval geen zout aan toegevoegd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Anders zou je helemaal geen water mogen drinken, dat lijkt me zelfs ongezond, water is juist gezond voor je en koolzuur heeft niks met zou te maken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Op alle flesjes moet staan hoeveel er in zit. Als het je gaat om zout, dan bedoel je waarschijnlijk NaCl (keukenzout). Dat kun je terugvinden onder 'Na' of Natrium.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
In flesjes gewoon water zitten altijd een beperkte hoeveelheid al dan niet natuurlijke mineralen. Niet iets om je zorgen over te maken bij welk dieet dan ook. Het is zeker niet "zout" te noemen. Water waar geen enkel zout of ander mineraal in zit heet gedestilleerd of gedemineraliseerd water. Dat is zelfs iets minder gezond dan gewoon ongedestilleerd kraan- of flesjes water.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de duidelijkheid: koolzuur in je water heeft verder niets met zout te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de het ene soort/merk zitten veel mineralen en soms ook veel NaCl (=keukenzout) en in het andere merk minder.
Er is een bronwater dat reclame maakt(e) met de slogan "Van nature natriumarm"die moet je hebben. Even nagezocht. Bar-le-duc heeft weinig natrium.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het mineraalwater is,zitten er waarschijnlijk natuurlijke zouten in. Maar dat lijkt me minimaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding