Waar word cola van gemaakt?

Als cassis gemaakt word van bessen, 7-up van limoen/citroen, sinas van sinaasappel etc. waar word cola dan van gemaakt, is dat niet gewoon al het overige troep , teer suiker vies spul?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
6.6K

Het beste antwoord

This recipe is attributed to a diary owned by Coca-Cola inventor, John S. Pemberton, just before his death in 1888. (U.S. measures).[9]
Ingredients:
1 oz (28 g) caffeine citrate
3 oz (85 g) citric acid
1 US fl oz (30 ml; 1 imp fl oz) vanilla extract
1 US qt (946 ml; 33 imp fl oz) lime juice
2.5 oz (71 g) "Merchandise 7X"
30 lb (14 kg) sugar
4 US fl oz (118.3 ml; 4.2 imp fl oz) powder extract of cocaine (decocainized flavor essence of the coca leaf)
2.5 US gal (9.5 l; 2.1 imp gal) water
caramel sufficient
Merchandise 7X:
80 oil orange
40 oil cinnamon
120 oil lemon
20 oil coriander
40 oil nutmeg
40 oil neroli
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Water,vanille, kaneel, karamel en citroen zijn de belangrijkste ingredienten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanille, kaneel, karamel en citroen. Weet niet of het in alle cola's zit, maar bij de produktie van Coca Cola worden ook cocabladeren geruikt.

Toegevoegd na 14 seconden:
Gebruikt*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coca mag al vanaf het begin vorige eeuw niet meer gebruikt worden in de productie van cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@NBK: ik zei cocabladeren, niet cocaïne! Coca Cola maakte inderdaad gebruik van cocaïne in het begin, wat later niet meer mocht. Nu wordt eerst de cocaïne uit de bladeren gehaald, waarna ze verder worden verwerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op internet kijkt, kun je ook wel recepten vinden om zelf cola te maken, maar daar zitten nooit cocabladeren in. Import daarvan zal wel verboden zijn, ivm mogelijke cocaïneproductie.
Water,vanille, citroen , kaneel en karamel,
maar de preciese verhoudingen en eventuele toevoegingen voor de smaak van de bekende cola merken blijven natuurlijk geheim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, naast de al genoemde ingrediënten zit er ook kolanoot in ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Kolanoot ).
De naam Coca Cola slaat op de kolanoot en de cocabladeren die als basis dienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het dan ook effectief verslavend zijn, gezien er Cocaïne en cafeïne in zit...

Beetje misschien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit GEEN cocaïne meer in. Cafeïne wel en ja dat is verslavend. Toen ik stopte met cola drinken hing ik ineens de hele dag aan de koffieautomaat...
de ingrediënten (het recept) is een van de best bewaarde geheimen in de wereld.
ik ben ooit eens in een cola fabriek op excursie geweest,
iedere vraag van ons over het recept werd niet beantwoordt.
een juist antwoord geven is dus gokken naar de ingrediënten.
sorry