waarom is heineken zo groot wereld product geworden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lekker bier, super lekkerrrrrrrrrrrr

Ze hebben een goed product, wat wereldwijd gekocht wordt (Bier van goede kwaliteit). Omdat ze sinds de tweede wereld bezig zijn geweest met het opbouwen van maktpositie in het buitenland.Zowel door in de VS direct na het einde van de drooglegging scheepsladingen bier in de markt te zetten, als wel door het continue opkopen van locale brouwerijen. Hierbij zijn ze slim te werk gegaan, en hebben ze in veel gevallen het local merkt behouden, maar hun eigen bier verkocht.

Hier een citaat van een site (zie bron vermelding) Alfred Heineken begon op 1 juni 1942 voor het bedrijf te werken dat korte tijd niet meer onder controle van de familie was geweest. Daar kwam nu weer een eind aan. Tussen 1946 en 1948 werkte hij op de verkoopafdeling van Heinekens Amerikaanse importeur waar hij veel over marketing leerde. Hij trouwde met een dochter van een familie van bourbon-distilleerders uit Kentucky. Vanaf 1951 kwam hij op het hoofdkantoor van het bedrijf te werken waar hij de marketing- en advertentieafdeling inspireerde en introduceerde de lachende ‘e’in Heineken, de merkkleur groen en het logo dat een ster, een vlag en een hoprank combineert. Een van zijn uitspraken zou zijn geweest: ‘Ik verkoop geen bier, ik verkoop warmte.’ Hij legde de nadruk op het marketing van het merk – meer op het woord ‘Heineken’ dan op ‘pils’, het type bier. Hij was zich ervan bewust dat de meeste flesjes bier door vrouwen bij het boodschappen doen worden gekocht en richtte de reclame voornamelijk op hen. In de jaren 1960 hield hij toezicht op diepgaande technologische veranderingen, zoals bijvoorbeeld stalen vaten en buizen die de houten vaten vervingen. In 1975 werd er een nieuwe brouwerij op het platteland bij Zoeterwoude ter vervanging van de Rotterdamse fabriek en in 1988 stopte men met het brouwen op de historische plek aan de Stadhouderskade in Amsterdam. Het Heineken Experience visitor centre, dat in 2001 werd geopend, omvat een art deco-gebouw uit 1910 op deze plek Als je onder op de link drukt krijg je het hele artikel, ik denk dat dit jouw vraag wel bantwoord.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100