Lekker bier, super lekkerrrrrrrrrrrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de smaak, een goed zakelijk beleid en heel veel goede reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben een goed product, wat wereldwijd gekocht wordt (Bier van goede kwaliteit). Omdat ze sinds de tweede wereld bezig zijn geweest met het opbouwen van maktpositie in het buitenland.Zowel door in de VS direct na het einde van de drooglegging scheepsladingen bier in de markt te zetten, als wel door het continue opkopen van locale brouwerijen. Hierbij zijn ze slim te werk gegaan, en hebben ze in veel gevallen het local merkt behouden, maar hun eigen bier verkocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Freddie Heineken is een poos in Amerika geweest en heeft daar de kunst van marketing afgekeken. Blijkbaar heeft hij goed opgelet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ieder zijn smaak , ik vind het niks, maar aan goede reclames wereldwijd en goede merchandising ben je net even beter als de rest...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een citaat van een site (zie bron vermelding)

Alfred Heineken begon op 1 juni 1942 voor het bedrijf te werken dat korte tijd niet meer onder controle van de familie was geweest. Daar kwam nu weer een eind aan. Tussen 1946 en 1948 werkte hij op de verkoopafdeling van Heinekens Amerikaanse importeur waar hij veel over marketing leerde. Hij trouwde met een dochter van een familie van bourbon-distilleerders uit Kentucky. Vanaf 1951 kwam hij op het hoofdkantoor van het bedrijf te werken waar hij de marketing- en advertentieafdeling inspireerde en introduceerde de lachende ‘e’in Heineken, de merkkleur groen en het logo dat een ster, een vlag en een hoprank combineert. Een van zijn uitspraken zou zijn geweest: ‘Ik verkoop geen bier, ik verkoop warmte.’ Hij legde de nadruk op het marketing van het merk – meer op het woord ‘Heineken’ dan op ‘pils’, het type bier. Hij was zich ervan bewust dat de meeste flesjes bier door vrouwen bij het boodschappen doen worden gekocht en richtte de reclame voornamelijk op hen. In de jaren 1960 hield hij toezicht op diepgaande technologische veranderingen, zoals bijvoorbeeld stalen vaten en buizen die de houten vaten vervingen. In 1975 werd er een nieuwe brouwerij op het platteland bij Zoeterwoude ter vervanging van de Rotterdamse fabriek en in 1988 stopte men met het brouwen op de historische plek aan de Stadhouderskade in Amsterdam. Het Heineken Experience visitor centre, dat in 2001 werd geopend, omvat een art deco-gebouw uit 1910 op deze plek

Als je onder op de link drukt krijg je het hele artikel, ik denk dat dit jouw vraag wel bantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marketing voornamelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heineken is een goed voorbeeld van
beleveniscommunicatie.

Sommige van de ouderen onder ons herinneren zich
wellicht nog dat dit een brouwerijconcern was, dat zich
ook bezig hield met de financiering van
horecaondernemers bezighield.

Anderen denken wellicht eerder aan een entertainmentbedrijf dat daarnaast, onder hetzelfde merk ook bier op de markt brengt. Als we op de website kijken dan moeten we constateren dat het laatste standpunt dichter bij de waarheid ligt. We treffen naast de
uitgaansagenda diverse Heineken-evenementen aan:
Corss-over award, student-music-award en informatie
over het dance-event Heineken Nightlive. Daarnaast
vinden we hier het programma van haar eigen Music Hall
en een verwijzing naar feestje.nl, de site met tips voor het
geven van een feestje. Entertainment op het world wide
web is aanwezig op de site www.longneck.nl. Er zullen
weinig Nederlandse bedrijven zijn met een zo breed, aan
uitgaan (en bier drinken) gerelateerd entertainmentaanbod.

Hiermee is het product (bier) naar
de achtergrond verdreven, de consumptiecontext aan het
product toegevoegd en het verwerven van een duurzame
band met de ‘feestende consument’ voorop komen te
staan.
13 jaar geleden
Veel mensen kunnen kennelijk niet zonder alcoholhoudend bier. Als dat niet in sportkantines wordt geschonken, nemen ze geen frisdranken e.d., maar blijven weg. Een vreemd verschijnsel. Er zit niet veel muziek in drankorgels. Deze slagzin heb ik eens gelezen. Een hele goeie! Bovendien hoort in sportkantines geen alcoholhoudend bier thuis. Waarom nemen mensen geen alcoholvrij bier, dus maltbier.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt een antwooord op de vraag hééé
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou eens op met je moralistische gezever.
Drink jij maar lekker een flesje AA-drink.