wij drinken al jaren dezelfde thee. Pickwick. Daar vinden we helemaal niets meer aan! Wie weet er een thee die als je hem goed zet HEERLIJK smaakt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.3K
Annswers
13 jaar geleden
wat een heerlijke gezellige vraag, waar vast iedereen wel een antwoord op heeft

Antwoorden (15)

Ga naar die enorme theevelden in Indonesië en vraag een kopje thee. Goddelijk!

Toegevoegd na 50 seconden:
Een wat makkelijker antwoord: Als je na jaren van dezelfde thee drinken een ander (A-)merk neemt, smaakt die over het algemeen veel lekkerder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus probeer gewoon een ander (A-)merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simon Lévelt heeft lekkere thee (en koffie ook trouwens). Heel veel keus: groene thee, Chinese thee, Japanse, Indiase, veel biologische theesoorten, kortom voor elk wat wils. Ik weet niet of er een winkel bij je in de buurt is. Dat kun je checken op deze site:
http://www.simonlevelt.nl/

Sommige supermarkten verkopen ook Simon Lévelt thee, maar dan gewoon voorverpakt in zakjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is niet goedkoop, maar je krijgt wel kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Xenos verkopen ze: Bangkok Tropical.
Ruikt heerlijk, smaakt heerlijk.
Zit o.a mango en ananas in.
Tropische vruchten thee dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
( fabrikant: UrbanTeaGarden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga ik proberen morgen kopen en als het echt lekkerder is dan vertel ik het je OK?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het de lekkerste thee die ik ken, dus ben heel benieuwd wat jij er van vindt. Drink het zelf het liefste uit een theeglas en laat het zakje er gewoon in hangen. Als het op is, gooi ik er gewoon weer heet water bij. Geen suiker nodig. Deze thee heeft van nature al een wat zoete smaak.
Maak ze eens zelf, al dan niet in combinatie met verschillende kruiden die je zelf op je terras kan kweken! Kijk eens op onderstaande bron, daar staan heel veel kruiden op, zelfs met medicinale thee 'recepten'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet houdt van 'smaakjesthee', denk er dan eens aan, om bijv. in een turkse winkel losse thee te kopen, die je dan in een speciaal theefilterzakje in je theepot hangt.
Of de losse thee van Twinings, in van die leuke blikjes.
Alle thee in zakjes is van mindere kwaliteit dan de losse thee, omdat in theezakjes de thee veel meer gruis is.

Die piramidezakjes zijn trouwens al een hele verbetering, dat zou ook nog een optie zijn.(van Lipton)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja plus! Oh zo lekker, die goedkope losse thee! Grote bussen of zakken waar je ontzettend lang mee kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook zo'n leuk turks winkeltje ontdekt, zeker???
Rooibos, rooibos-honing, is heerlijk! Is wel geen echte thee, maarsmaakt er niet minder om! Wel afwisselen met idd Pickwick, b.v. earl grey, of ceylon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga voor thee graag naar de toko: blikjes groene thee met jasmijn, heerlijk.

Het is losse thee, dus te gebruiken met een thee-ei of een wegwerptheezakje voor losse thee. Het laatste gebruik ik er het liefst voor, daarin heeft de thee ruimte om te 'zwemmen'. Ik koop ze bij De Tuinen, waar trouwens ook lekkere losse thee te krijgen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie niet van thee met een uitgesproken smaak (zoet, zuur, vruchten.kruiden) houdt, moet niet meteen beginnen met dit soort thee. Wan
t zelfs (milde) rooibosthee smaakt dan als een lik honing..

Ik zou het proberen met Earl Grey , white thea, tropische en witte vruchten (Faire Trade) en meerdere soorten Lipton. De rode en zwarte van Lipton zijn zeer smakelijk als je even goed laat trekken.

Zelf ben ik een fervent zoethoutthee drinker.( Liefst in combi met venkel , anijs e.d.) misschien omdat ik nooit suiker gebruik?
Ook niet nodig. Zoet genoeg. Maar niet plat/miers. Kruidig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je krijgt nog antwoord ook. Wat is lekker brood? Wat is lekkere pindakaas. Gewoon proberen. Wat ik lekker vind hoef jij nog niet lekker te vinden. Koop verschillende soorten thee en probeer het. De soorten die je meteen al niet lekker vind voer je aan de kippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop eens diverse soorten/smaakjes thee, zet een aantal kopjes/glazen op tafel, kook water en doe een proeverij.
Want deze vraag is zo niet te beantwoorden - elke thee smaakt heerlijk als je 'm goed zet en als ie je aanspreekt.
Ikzelf hou erg van Earl Grey maar ook van kruidenthee (feitelijk geen thee) zoals Sterrenmix.
Gearomatiseerde zwarte thee zoals 'rode vruchten'-varianten vind ik soms ook lekker, en English Breakfast met zelf toegevoegd een schijf citroen.
In grote steden heb je complete theewinkels, ga daar eens neuzen (proeven soms ook mogelijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind zelf "Lipton" thee lekker. Vooral de marokkaanse muntthee is bijna altijd leeg in de schappen, zo goed loopt die bij iedereen die hem ook ontdekt heeft. De andere smaken zijn ook erg lekker.
amc
13 jaar geleden
Neem die bladeren die kan je in Amsterdamse treinstation kopen. ik weet niet meer hoe dat winkel heet maar de thee is wel heerlijk!
En het zit niet in een theezakje dat moet je in zo'n 'theezeefje' (hoe dat ook mag heten) zetten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je nu bijna net zo veel diversiteit in antwoorden gekregen dan dat er theesoorten zijn.

Gewoon je hand eens even niet uitsteken naar de pick-wick thee maar gewoon uitproberen wat er naast staat. Doe eens gek!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze ben ik in de aanbevelingen nog niet tegengekomen.
Celestial Seasonings, die hebben thee in alle soorten en maten. Het is o.a. te koop bij A.H. en de Tuinen, maar ook bij de meeste natuurwinkels. Het is niet goedkoop, maar ze hebben wel heerlijke smaken. (Gewone zwarte thee, witte en groene thee, en allerlei vruchtensmaakjes.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg lekker:
Bij de Tuinen hebben ze losse thee in diverse smaken, mijn favoriete smaak daarvan is Amaretto. Smaakt naar amandelen, zwarte bessen en andere vruchten, hij is redelijk zoet en heeft een prachtige roze-rode kleur.