Hoe werkt de slushy maker

Het lukt bij ons niet echt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
8.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De slushy maker van jml op de tv
Ritsuka
10 jaar geleden
Die van de Blokker?
Ritsuka
10 jaar geleden
En precies volgens de handleiding?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens de reacties van enkele mensen die hem hebben gekocht niet al te goed. Net zoals in dat filmpje wordt gezegd.

Antwoorden (4)

Doe er sap in doe de deksel er op 1 minuut knijpen en je hebt een slushpuppy.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet eerst een tijdje in de vriezer zetten. Dan kun je er een sapje of bijv. cola erin doen. En dan een tijdje in de beker knijpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Consumentenbond is ook kritisch. Zie filmpje.
En als er genoeg suiker in zit werkt het beter. Ding moet lang in vriezer.
Een voordeel is wel dat je bevroren sapjes kan maken zonder dat je ijsblokjes erbij moet doen en het dus wateriger zou worden. (ik heb hem ook gekocht en deed er Aquarius Sportdrank - Blue Berry in (was verrassing voor vriendje die slushpuppiefan is) en het werkte ook voor geen meter. Ik moet hem nog proberen met suikerhoudend drankje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe werkt het?

In de doos zit een flexibele beker, twee losse ringen, een deksel en een rietje met lepel eraan. In de beker zit rondom een koelelement gevouwen, zoals we die uit koelboxen kennen.

Allereerst moet de beker in de diepvries. Of althans: het koelelement. Het liefst rechtop, aldus de handleiding, maar zo hoog zijn onze diepvrieslades helaas niet. Plat dan maar. In de handleiding staan verschillende aanduidingen voor hoe lang dat moet: “een geruime tijd”, daarna “4 tot 6 uur” en daarna “tot het is bevroren”.

De volgende dag is het element absoluut koud genoeg. Helaas past -ie niet meteen goed terug in de beker. Logisch, want het element is een beetje uit z’n vorm gegaan. Even flink in de beker duwen. Conclusie: vries het element echt met de beker eromheen in. Ook de twee ringen die je aan de beker moet draaien, zijn een beetje scheef, waardoor het niet helemaal goed aan te draaien is. Je merkt nu de lage prijs; de kwaliteit van de materialen is niet helemaal top.

je even door gaat met knijpen en een paar keer met de speciale lepel roert, heb je al gauw een mooie slush. Hij doet precies wat -ie belooft. De slush is lekker, precies zoals vroeger!

Een groot nadeel is de diepe richels van het koelelement: hier gaat de consistentie tussenzitten, wat niet echt heel handig is met leeglepelen of drinken.

Voordelen:
- Makkelijk in het gebruik
- De slushes zijn (als het koelelement eenmaal koud is) supersnel klaar
- Niet heel erg duur
- Volop verkrijgbaar

Nadelen:
- Het koelelement moet vrij lang in de vriezer
- De materialen en productie van de beker zijn van lage kwaliteit
- De richels tussen de compartimenten van het koelelement zijn erg onhandig
- Je kunt maar één slush per keer maken. Heb je meerdere kinderen, dan zul je toch een aantal bekers moeten aanschaffen