Hoeveel bier heb je gedronken als je promillage twee en een half is. ?

En hoe maak je de berekening.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
118.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel teveel! En berekenen is dan helemaal niet meer mogelijk.

Het beste antwoord

Het tempo waarin iemand drinkt en de pauzes die worden ingelast, is bepalend voor het promillage alcohol in het bloed.
Een exact antwoord is dus niet te geven, daar de verbranding van de alcohol in het bloed bij deze variabelen onbekend is.

Dus bij benadering:

1-3 glazen (0 - 0,5 promille): Ontspannen - ontremd - vrolijk
Je polsslag en ademhaling versnellen. Je krijgt een warm gevoel. Smaak, reuk en gezichtsvermogen gaan achteruit en je voelt minder pijn. Je eetlust neemt toe en je moet vaker plassen.

3-7 glazen (0,5 tot 1,5 promille): Aangeschoten - tipsy
Stemming en gedrag veranderen duidelijk. Je overschat jezelf. Je geheugen, reactiesnelheid en coördinatie verminderen en het beoordelen van situaties gaat moeilijker. Links en rechts van je gezichtsas neem je steeds minder waar (tunneleffect ).

7-15 glazen (1,5 tot 3 promille): Zat - dronken
Alle eerder genoemde effecten versterken. Ook ga je je overdreven emotioneel gedragen en je zelfkritiek verdwijnt. Je gezicht wordt rood, zwelt op en je pupillen vergroten. Je kan misselijk worden en braken.

15-20 glazen (3 tot 4 promille): Laveloos
Je zintuigen verdoven en je bent in de war en afwezig; wat je hoort en ziet dringt nauwelijks tot je door.

20-25+ glazen (4 promille en hoger): Knock-out
Je ademhaling en polsslag vertragen zo sterk dat je in coma kunt raken en zelfs kunt doodgaan: je ademhaling stopt of je krijgt een hartstilstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed duidelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel goed antwoord.

Andere antwoorden (2)

Is uiteraard ook afhankelijk van de tijd die je er over doet en hoe snel jouw lichaam de alcohol verwerkt. Op onderstaande link kan je een indruk krijgen, maar 2,5 promille....ga er maar voor zitten, want dat zijn in ieder geval meer dan 10 glazen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoeveelheid alcohol in het bloed, het bloedalcoholgehalte (BAG), wordt uitgedrukt in promillages. Een promillage van 0,5 wil zeggen dat 1 cc (= 1 milliliter) bloed een halve milligram pure alcohol bevat. Tegenwoordig wordt bij de toepassing van de Wegenverkeerswet ook gewerkt met het ademalcoholgehalte (AAG), dat het aantal microgrammen pure alcohol per liter (uitgeademde) lucht uitdrukt.

Het is niet zo, dat elke milliliter pure alcohol bij iedereen hetzelfde BAG veroorzaakt. De pure alcohol wordt namelijk gelijkelijk verdeeld over de totale hoeveelheid lichaamsvocht. En daarvan heeft de ene mens meer dan de andere. Wie veel weegt, heeft meer lichaamsvocht dan een lichter iemand. Een lichter iemand merkt dus meer van een zelfde aantal glazen dan een zwaarder iemand. Daarnaast is er ook nog een verschil tussen mannen en vrouwen: het lichaam van een vrouw bevat minder vocht per kilo gewicht dan dat van een man. En dat zorgt er dus voor dat een vrouw na evenveel glazen een hoger BAG krijgt dan een man. Verder wordt bij vrouwen een veel kleiner gedeelte in de maag verteerd dan bij mannen.

De formule voor de berekening van het bloedalcoholgehalte lijkt op het eerste gezicht ingewikkeld: BAG (a x 10)/(g x r) - (u - 0,5) x (g x 0,002)

Verklaring:
a = aantal glazen
g = lichaamsgewicht
r = bij mannen 0,7 en bij vrouwen 0,5 u = het aantal uren vanaf het eerste glas

Hoe snel gaat de afbraak in zijn werk?
Het antwoord is even eenvoudig als duidelijk: in zijn eigen, onverstoorbare tempo, dat wil zeggen zo'n 0,002 promille per kilogram lichaamsgewicht per uur. Om een idee te krijgen hoe snel dat in zijn werk gaat geven we hier een globale richtlijn. Omdat er veel, vaak ook individuele factoren een rol spelen, is het 't meest veilig uit te gaan van ongeveer 5 tot 6 kwartier per glas. Afbraak is ook uitsluitend en alleen een kwestie van tijd. Buitenlucht, zwarte koffie, koude douches, lichamelijke inspanning, vitaminen en speciale 'ontnuchteringsmiddeltjes' hebben geen enkele invloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+