Moet je eiwitpoeder in een vloeistof oplossen voordat je het inneemt?

Mijn vraag is dus of je eiwitpoeder ook gewoon in je mond kunt stoppen en het daarna wegspoelt met water/melk.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Je kunt poeder in je mond doen en dan wegspoelen, maar dan is de kans groot dat je met een dikke klomp poeder/brij in je mond zit die je niet wegkrijgt. Dan is er kans dat je gaat hoesten en poeder in je luchtwegen krijgt.
Het kan dus wel, maar eerst oplossen in water of melk lijkt mij een veiliger en smakelijker idee.

Toegevoegd na 3 minuten:
Normaal gezien doe je 20-25 gram poeder in 250-500 ml vloeistof.
20 gram poeder ineens in je mond is al wat veel, en de benodigde hoeveelheid vloeistof krijg je daar niet ineens bij.
Ritsuka