Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je amaryllis bollen eten en zo ja moet je ze dan eerst koken of zo?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben blij dat we zaterdagnacht toen de vraag op kwam niet vast een bolletje gekookt hadden na het lezen van het eerste antwoord.... Goed dat deze verwijderd is... Kan niemand meer op het verkeerde been worden gezet.... Ik snap wel dat het eerste antwoord was gegeven omdat de beantwoorder duidelijk wel wist van tulpenbollen eten en daarna een aanname deed. Dit was precies de reden waarom ik het vroeg...
Amadea
6 jaar geleden
De vraag is dus wat er dan wél in die linkerschaal zit....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, die staan op de lijst van Giftige planten. De amaryllis is zéér giftig, en dan met name de bol!
(Lees meer...)
Amadea
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
+
Goed overzicht in de link. Opvallend dat de amaryllis bij de kamerplanten staat en niet bij de bollen. Als je alleen het stukje over de bollen leest kun je de indruk krijgen dat de amaryllis er niet bij staat en dus niet giftig is.
Ivana
6 jaar geleden
Tulpenbollen kan je wel eten. Deden wij in de tweede wereldoorlog. Zie google
Amadea
6 jaar geleden
Ja, tulpenbollen wel. Maar die van narcis en amaryllis niet omdat die giftig zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding