De notatie 48+ op kaas betekent dat er 48% vet in de droge stof zit. Jonge 48+ -kaas bestaat voor 42% uit vocht en voor 58% uit droge stof. Op die manier bevat 100 gram 48+ -kaas 48% van 58 gram = ongeveer 28 gram vet. Op een zelfde wijze komen de getallen 30+ en 20+ tot stand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat getal betekend de hoeveelheid vet in de droge stof van de kaas, dat droge hou je over als je de kaas zou drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vetpercentage van de droge stof.