Hoe gevaarlijk is een beetje rauw gehakt eten voor een 'gezond' iemand?

Weet jij het antwoord?

/2500

Uit ervaring ja, ik heb dat in Italia gedaan en vervolgens acht maanden in het ziekenhuis gelegen en 48 operatie ondergaan. Dus ik adviseer dit niet te doen. Toegevoegd na 4 minuten: Vleesetende bacterie opgelopen door dat grapje

Een lintworminfectie ontstaat meestal door het proeven van rauw gehakt, en in het buitenland door het eten van rauw of ongaar vlees..

Bronnen:
http://www.nationale-apotheek.nl/zoeken/zo...

in rauw vlees kunnen bacterien zitten waar je erg ziek van kan worden ook kun je wormen van krijgen dus beter niets rauw eten en zeker niet met warm weer omdat bacterien zich nog sneller vermenigvuldigen

Ik zou het niet doen. In Nederland is de kans op ziektekiemen (lintworm, prion e.d.) niet groot, maar ook niet afwezig. In het buitenland wordt die kans navenant groter. Verder bederft rauw vlees sneller en vormen zich snel giftige stoffen.

Als het vers is en koel bewaard, kan dat best wel. Je kunt natuurlijk altijd wel moeilijk doen om dit soort zaken, maar zolang je het af en toe doet, kan dat echt geen kwaad. Wel kruiden.

Daar kun je wormen en nog erger aan over houden , ik zou het niet proberen .

Gehakt van varkensvlees is veel gevaarlijke dan rundergehakt ivm bacterien .

ik zou mij niet eraan wagen.

In de "goeie ouwe tijd" namen we soms een broodje tartaar met een rauwe eidooier erop. Ik zou dat in deze tijd nooit meer doen. Een ongezond persoon moet dat zeker niet doen, en als je gezond ben en wilt blijven ook niet doen. Het kan goed gaan totdat het fout gaat. Toegevoegd na 2 minuten: Dus ook "een klein beetje proeven", het zal er maar nét inzitten. Een soort omgekeerde loterij. Toegevoegd na 4 minuten: "Dus ook NIET een klein"beetje..., sorry

Rundergehakt is een magere gehaktsoort en kan zonder gevaar gegeten worden door de liefhebber. Bedenk wel dat runder-en elk soort gehakt, erg bevattelijk is voor bacteriën. Wil je zeker zijn van de kwaliteit van het vlees, koop dan biefstuk (is het lekkerste) en maal het zelf in een gehaktmolen, of vraag aan je slager ofhij het ter plekke even wil doen. De echte keurslagers doen dit wel voor je. De mijne tenminste wel. Ik vind het nl. belangrijk dat mijn tartaar vers is en hij weet dat inmiddels. Een goede slager kent zijn klanten en wil ze graag houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100