Ja dat is geen probleem!

U kunt tijdens het opwarmen van de frietpan alvast overplateau's of bladen bedekken met keukenpapier. Hier laat u de friet namelijk op uitlekken na het bakken. Wanneer de frietpan is opgewarmd, ga dan voorbakken. Doe dit met niet te grote hoeveelheden tegelijk, ongeveer vijf minuten. U merkt wanneer de friet voorgebakken is, dit ziet u namelijk omdat het vet dan harder gaat bruisen. Haal dan uiteraard de friet er uit, en leg deze uit op de plateau's met keukenpapier. Wanneer u alle friet heeft voorgebakken, en de friet uitgelekt is op het papier, kunt u de friet afbakken of invriezen.

U kunt de friet invriezen, maar houdt u er rekening mee dat deze niet zo lang goed blijft als supermarktfriet. Geadviseerd wordt dit niet langer dan enkele weken in de vriezer te bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me net voor:))

Andere antwoorden (5)

Ja, de ingevroren friet uit de voorverpakking is ook voorgebakken. Dus dat kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan , als het maar de eerste keer is.
Droog eerst de friet goed af, anders wordt het een kluit.
Iets vaker dan een keer invriezen -op water na- is af te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker.
De zakken friet die je in de supermarkt koopt
zijn toch ook voorgebakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hoor voorgebakken friet kun je invriezen.
Maar houdt er rekening mee dat deze niet zo lang goed blijft als supermarktfriet. Geadviseerd wordt dit niet langer dan enkele weken in de vriezer te bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar wel invriezen bij minimaal - 20 of nog lager. Als je de friet bij een hogere temperatuur invriest, vriezen de celwandjes kapot en krijg je weke en slappe friet als je het weer ondooit.