Zit in de schil van de komkommer een stofje dat ongezond is?

Ik heb het iemand horen beweren, maar ik kan geen navraag doen omdat ik haar niet meer tegen kom.
Momenteel schil ik de komkommer zoals men vroeger deed.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Integendeel, de schil van een komkommer is het gezondste deel, daar zitten de vitaminen en vezels. De rest van een komkommer is vooral water. Op de schil kun je wel bestrijdingsmiddelen aantreffen, dus biologische komkommers zijn het best.

Mogelijk komt het verhaal voort uit verhalen over cucurbitacine, een stof die in de hele komkommer kan voorkomen. Dat komt nog maar zelden voor en dat proef je ook direct aan de bittere smaak.