Waarom zijn er geen plastic vorkjes met snijrand voor links handige ?

Waarom zijn er geen plastic vorkjes met snijrand voor links handige bij de frietboer om bijv. fatsoenlijk een frikandel te snijden ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag... want ben er nog nooit 1 tegengekomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Troost je, ik ben rechtshandig en ik heb er ook nog nooit iets fatsoenlijks mee kunnen snijden :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar schatting is 10 tot 15 % linkshandig... dus inderdaad een minderheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben links en kan er prima mee uit de voeten ; gewoon de bolle kant naar binnen.

Het beste antwoord

linkshandigen hebben het maar zwaar in deze wereld,

maar er is hoop http://www.linkshandigenshop.nl/

Toegevoegd na 14 minuten:
klik is op winkelen en dan op keuken je zou haast een plastic vorkje vinden :P

Toegevoegd na 15 minuten:
of deze

Kurkentrekker met lichte kleur houten greep.
Voor linkshandig gebruik. Spiraal is in spiegelbeeld gemaakt om linkshandig de kurk
uit de fles te draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja helaas zijn linkshandige in de minderheid en wordt er dus niet altijd rekening mee gehouden. Kwestie van geld.
Maar kan jij werkelijk snijden met dat plastic vorkje? Vind ik al een hele prestatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook links, en vind het ook onhandig.
Maar men gaat er vanuit dat iedere linkshandige keurig netjes rechts heeft leren eten, en daardoor dus geen moeite zal hebben met deze vorkjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, daar kun je ook al geen patent meer op aanvragen...
14 jaar geleden
Daar is waarschijnlijk nog nooit over nagedacht.
Bovendien is dit commercieel niet aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben zelf linskhandig maar een linkshandige vork vind ik gewoon onzin net zoals linkshandige muizen etc
op die manier kan je op gene enkele ander pc goed werken maar het is vrijs simpel met een rechthandige muis
het enige wat ik echt linkshandig heb is een joystick.
en natuurlijk als ik game met ik niet de awdz combi maar de pijltjes toesten dat is nog wel lastig
wat ik wel graag zou willen zien is een gamescreen voor linkshandigen
14 jaar geleden
Daar wordt geen punt van gemaakt, want als je de vork met de holle kant naar voren draait kun je wel snijden en afhappen.
Als uitgesproken linkshandige heb ik nooit iets aangepast en blijf gewoon alles links bedienen.
Ik ben daar zo aan gewend geraakt, dat een schaar voor linkshandigen problemen oplevert.

Soms lastig en gevaarlijk geef ik toe, vooral met snoeren van bv heggescharen, strijkbouten, etc., maar daar zijn foefjes voor te bedenken

Pas lastig is het met een schenktuitje aan een de rechtse kant van een steelpan, maar je hebt je rechterhand tenslotte ook niet voor niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je nou links- of rechtshandig bent, dat doet er niet toe, eten met mes en vork is: mes rechts, vork links.

Ja, sorry, maar dit is óók voor linkshandigen zo.
Met eten zijn er nu eenmaal etiquette.
Als linkshanige ga je bijvoorbeeld ook niet linksrijden in het verkeer. Niet alles wordt op ieders wens aangepast. Dan zou de wereld een nog grotere chaos zijn.

En omdat men dus snijdt met rechts,
zit dat zaagje zó dat er met die rechterhand redelijk goed mee te snijden is.
Neem desnoods twee van die vorkjes, de ene rechts en de andere links. Gebruik die rechter als mes en de linker als vork. Het is behelpen, maar dat hou je sowieso als je een frikandel moet wegwerken.

Overigens zal niemand je tegenhouden als je dat ding in je linkerhand houdt en ermee gaat zagen.