Zou iemand me willen helpen met een voedingsschema om in spieren aan te komen?

Heey, ik heb anorexia gehad en ben nu 10 kilo aangekomen al het vet is op me buik gaan zitten en moet nog gaan verspreiden maar ik wil nu iets gezonder gaan eten heeft iemand een goed schema om in spiermassa aan te komen en gespierder te worden? Ik heb nu ook 3 eiwitshakes per dag. En ik moet ook weer na school dus ook handige en gezonde tussendoortjes. Alvast bedanktt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een voedingsschema kun je het beste bij een diëtist krijgen. Ik vermoed dat je ergens bent behandeld voor je anorexia; ga daar eens vragen of je begeleiding van een diëtist zou kunnen krijgen.

Lukt dat niet, dan is de huisarts een goede optie. Die staat niet alleen voor je klaar als je ziek bent, maar ook als je hulp nodig hebt om de stap van "al behoorlijk gezond" naar "nog gezonder" te maken.

Voor spieropbouw is niet alleen je voeding van belang, maar ook je activiteitenpatroon. Dat betekent: bewegen. Ook hierbij kan de huisarts je helpen, wellicht door jou door te verwijzen naar een coach op dat gebied.

Wat ik je hier kan meegeven is: zoek een beweging die je leuk vindt. Of dat nu sporten is of iets anders: je moet het vooral leuk vinden.

De reden daarvoor is dat (bijvoorbeeld) een sport best goed kan helpen om spieren op te bouwen, maar als jij die sport niet leuk vindt, zul je er na twee tot drie maanden geen zin meer in hebben en ermee stoppen. Een sport die goed helpt maar waar je mee stopt... tja, dat werkt natuurlijk niet.

Als je een andere sport vindt die misschien minder goed helpt bij het opbouwen van spieren maar die jij enorm leuk vindt, zul je die sport blijven doen. Elke week weer, misschien wel twee keer per week. Ook al is die sport net wat minder goed voor je spieropbouw, het simpele feit dat je die sport continu blijft doen, maanden of misschien zelfs jaren lang, zorgt ervoor dat je daar echt iets aan hebt.

Ik hoop dat ik je met deze tips op weg heb kunnen helpen. Succes!

Cryofiel