Is het erg als je gist bij zelfrijzend bakmeel toevoegd?

Ik heb bij het maken van pizza deeg, perongeluk zelfrijzend bakmeel ipv bloem gebruikt..
En aangezien er gist bij is toegevoegd.. Zou ik het nog gewoon als pizzadeeg kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
9.7K

Antwoorden (1)

NEEN, dat kan geen kwaad. Zelfrijzend bakmeel bevat natriumbicarbonaat (bakpoeder of backingsoda) dat zorgt voor een luchtig gebak. Als je er extra gist bij doet kan het extra rijzen, (het geeft wat meer lucht) en kan geen kwaad.