Kan kloppudding ook in de oven?

Ik wil namelijk een soort puddingbroodjes maken en die gaan dan met de pudding er al op in de oven. In het recept staat dat ik kookpudding moet gebruiken maar dat heb ik niet in huis. Wel kloppudding en custard, misschien kan een van die twee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Het beste antwoord

Een hele lekkere custardvulling voor in de oven maak je ook door 1 groot ei, suiker, vanille en crème fraîche te verroeren. Dit kan je zo op het deeg verdelen en mee laten bakken.
Uiteraard kan je ook eerst van custardpoeder een pudding koken. Kloppudding is niet aan te bevelen. Deze wordt altijd koud verwerkt en moet eerst opstijven.
Dit werkt niet in een warme oven.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou custard gebruiken, kloppudding lijkt me niet geschikt om te bakken in de oven. Custard kan wel. Die moet immers gekookt worden.
Kloppudding wordt luchtig door hem op te laten stijven in de koelkast.