Erwtensoep is beton geworden, wat doe ik nu?

Hahaha mijn erwtensoep die ik gemaakt heb is de volgende dag niet dik, niet heel erg dik maar beton! Normaal is tie altijd dikker de dag erna en dan doe je er een eetke water bij en klaar. Maar nu is het echt keihard... Pan kan ik op zijn kop kloppen maar er valt niets uit. Gaat water dan nog werken? En moet ik het eerst heel laag opzetten en dan water erbij proberen? Hahaha goed zeg...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
8.8K
Inekez1
6 jaar geleden
Ik zou proberen een tweede pan te pakken, daar water in te doen en dan al roerend telkens een beetje van de dikke soep erbij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is mij ook el eens overkomen. Gewoon de pan op laag vuur zetten en je bent verbaasd hoe dun die soep weer wordt na het opwarmen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Patent aanvragen op deze nieuwe methode om beton te maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (3)

gewoon water erbij doen op laag vuur
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen water erbij doen.
Op laag vuur zetten en wacht tot het langzaam opwarmt. De soep wordt weer vloeibaar en je kunt met een pollepel roeren en nu kijken of het toch nog te dik is naar jouw smaak. Doe er dan een beetje gekookt water bij en weer roeren natuurlijk.

Het is heerlijk, dikke erwtensoep, eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als hij te dik is om met een lepel te scheppen, zou ik er plakken van snijden en die in een ruime soepkom doen, beetje water erbij en even in de magnetron opwarmen.
Tussendoor steeds even doorroeren zodat hij gelijkmatig verwarmt. Heb je een ruime magnetronschaal dan kan dit uiteraard ook als er meerdere mensen meeëten. Dek hem wel af met magnetronfolie of een magnetrondeksel om spatten tegen te gaan!

Heel dikke snert kan heel goed in de magnetron verwarmd worden en je hoeft niet constant te roeren opdat het niet aanzet...in de pan op het vuur is dit het nadeel.
Zelfs op een sudderplaatje gaat het aanzetten als je niet tussendoor roert én het duurt nog eens heel lang voor hij warm is.
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ goed idee en veel sneller klaar