Wat kan ik maken van eiwit zonder oven?

Heb een bakje van het spul over :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Het beste antwoord

Chocolademousse:
250 gram pure chocolade
120 gram eiwit (gepasteuriseerd of 5 eiwitten van verse eieren)
0,5 liter room
1 volle eetlepel poedersuiker

Bereidingswijze voor Chocolademousse
Smelt de chocolade au bain marie (niet warmer dan 40 graden C.).
Roer het eiwit met de suiker los (dus niet stijf).
Klop de room lobbig.
Haal de chocolade van het vuur en klop het eiwit er direct doorheen met een garde (meng zeer goed).
De chocolade heeft nu de structuur van pasta.
Spatel de room luchtig door het mengsel tot deze egaal bruin van kleur is.
Laat in de koeling opstijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een schuimomelet.
Afhankelijk van je voorkeur er zout of suiker doorheen doen en stijf kloppen. Dan zachtjes aan beide kanten opwarmen in een koekenpan zodat de buitenkant knapperig wordt. Op z'n tijd vind ik dit best lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haagse bluf!
eiwit stijfkloppen, en fijne suiker en bosbessensap erdoor.
13 jaar geleden
je kan altijd ei bakken of pocheren en dan bij de rijst...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wentelteefjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bak er wel eens een 'blinde omelet' van (blind vanwege het ontbrekende 'oog', de dooier dus) met veel kruiden (o.a.bieslook) en bijvoorbeel iets prei. Heerlijk op een eenvoudige boterham.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lekker simpel toetje ervan (althans al vast 2 eiwitten) de rest vries je in, dat kan nl. heel goed in een diepvriesdoosje.

Giet vanillevla in een schaal. Sla 2 eiwitten met 2 eetl. water en 3 eetl. suiker stijf en schep hier 3 eetl rode jam doorheen. Leg dit schuim in vlokken op de vla. Je kunt natuurlijk ook minder suiker/jam nemen, maar ik heb thuis 2 zoetekauwen en zoveel suiker krijgen ze niet vaak, dus is dit voor hen ultiem!

Door 1 eiwit mee te shaken in een cocktail krijg je ook een mooi schuimlaagje in je glas.

Een overheerlijk toetje als je toevallig van Pasen schuimkoekjes overhoudt; Verkruimel deze dan grof en klop 2 eiwitten stijf en doe hier ¼ l. stijfgeklopte slagroom door en een snufje zout. Spatelen hè, niet roeren want de lucht moet erin blijven.
Meng hier nu luchtig de schuimkruimels door. Doe deze massa in een tulband- of cakevorm en zet hem een nachtje in de vriezer. Een klein uurtje van tevoren uit de vriezer halen en garneren met bijv. chocoladeblaadjes ofzo. Ik maak hem zelf weer met Pasen en garneer hem met chocolade eitjes en schenk er wat tokkelroom over.
Dit vind ik lekkerder dan advocaat en de schuimpjes die ik heb zijn geel, dus ziet dat er wel leuk uit.

Meng eens stijfgeklopt eiwit met appelmoes, gewelde rozijnen, enkele theel. witte wijn en suiker of zoetstof door elkaar. Leg er stijfgeklopte slagroom op en serveer het appelschuim direct.

Heb je wel een magnetron? Doe dan eens eiwit in een kom en doe er zoveel poedersuiker bij tot je er balletjes van kunt vormen. leg die op bakpapier in de magnetron. Zet eerst 1 min. op hoog , kijk even en als ze instorten zet ze dan nog 20 sec. langer erin. Laat ze eerst even afkoelen op het papier en dan op een rooster.
Je kunt er ook een smaakje aan geven zoals mocca of amandel essence.
amc
13 jaar geleden
omelette siberienne

vanille ijs met daaromheen een laagje cake, daaromheen eiwitschuim

recept 1 op 1 eiwit en schuim, vetvrij opkloppen in keukenmachine ( kitchenaid) als je de bak op de kop kan houden zonder dat het eiwit er uit valt is hij luchtig genoeg

smeer dit er op en ga er met de gasbrander over voor een mooie bruine kleur

gebruik gepasteuriseerd eiwit, anders? eigenrisico let op met salmonella 1 op 3 eieren is besmet