Wanneer je chips van aardappels gemaakt zijn is dat 'perfectly normal'

Zijn ze echter van silicium gemaakt, dan is het wél een vreemde aktie !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix Nou ja, Oze...etc. wil jij serieus zeggen dat jij CHIPS op een bord legt om dan een voor een die dunne chips te eten...?
hahaha ...zeker ook nog met mes en vork ::)) Of begrijp ik hier iets niet?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Ja :-)
Om te voorkomen dat ik de hele zak leeg eet doe ik er een aantal op een diepe borden. Die peuzel ik dan lekker op.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
En vwb dat "met mes en vork": met nacho chips kun je heerlijke warme gerechten maken.
mobile&ie=UTF-8#imgrc=jbwgVXIjsqpsYM
En die eet ik inderdaad wel eens met mes en vork. De gewone paprika chips uiteraard niet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Nu de hele link:
https://www.google.nl/search?q=gerecht+met+nachos&oq=gerecht+met+nachos&aqs=chrome.0.69i59j0l2.5172j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=jbwgVXIjsqpsYM:
nounka
6 jaar geleden
zalig antwoord... trouwens
en je hebt gelijk, een bord of kommetje om een portie op te leggen voor het eten. Een perfecte manier om je eetgedrag in de gaten te h ouden.
Dit is wel grappig, je vraagt naar chips, maar chips in het Engels is heel iets anders dan chips in het Nederlands.

In Engeland eet je 'chips' (friet/patat) vaak op een bord met gebakken/gefrituurde vis - kabeljauw (cod) of schelvis (haddock) en ook nog met azijn over de 'chips' (fish&chips ook in de schackbar).

Denken we aan Nederlandse chips, dan is het zeker NIET normaal. Wij eten chips niet van een bord. Wij eten dit of uit een schaaltje of ook vaak als je alleen bent zo uit de zak een kleine 1-persoons (of een grote familie zak).
Chips is te koop in verschillende smaken paprika, naturel, cheese-onion, terwijl friet dat niet kent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is 'normaal' om chips uit een schaal(tje) of kommetje te eten, maar het is zeker niet gek om ze van een bord te eten, als ze niet als snack maar als aardappel bijgerecht bedoeld zijn.
Zo worden ze wel vaker bij een club sandwich geserveerd ipv frites.

Toen de eerste Club Sandwich voor het eerst geserveerd werd in het Saratago Club House in New York, bestond hij uit 3 lagen getoast wit brood waartussen kalkoenfilet, bacon, gekookt ei, sla en tomaat waren gelegd. Om het bord compleet te maken en de kok bang was dat alleen boterhammen te weinig waren om de trek te stillen, werden er frieten bijgelegd. Zo was het meer een complete maaltijd geworden, was het idee.
Er moest dus een bijgerecht bij, zoals vrijwel overal iets erbij gegeven wordt, soms alleen als decoratie. Een bordje met alleen boterhammen, geven niet het idee dat je ergens aan het eten bent waar een kok aandacht aan besteed heeft….dan kan je net zo goed boterhammen uit je lunchpakketje op een bord leggen.

Chips zijn een even goede aanvulling als vers gebakken frites, mits ze ook vers gebakken zijn. Helaas is dit in de meeste eethuisjes niet het geval. Zij trekken een zak chips open en vullen zo het bord op. Snel verdienen is hun gedachte daarachter want je betaalt er wel voor! Een restaurant wat waarde aan zijn klanten hecht, zal echter de chips van verse aardappelen schaven en ze dan ook vers knapperig bakken. Zij hebben namelijk vaak een naam en imago te verliezen.
amc
6 jaar geleden
Jongens toch, het kan allemaal veel eenvoudiger: je eet je chips zoals jij dat wil.
Wil je ze op een bord gieten en zo eten doe je dat toch gewoon, er is niks raar aan.
Geniet van je chips al of niet op een bord en smakelijk.