Waar kun je een bakring/taartring/dessertring kopen van ong. 5 cm (diameter) x 8 cm hoog?

Ik vind alle mogelijke maten, maar de bakringen zijn altijd breder dan hoger, terwijl ik juist opzoek ben naar een smalle/hoge ring. (Zie foto.)

Picture for question
4 jaar geleden
in: Koken
3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het voorbeeld dat je op de foto geeft is een toetje, dat je koud bereidt met gelatine (dus hoeft niet gebakken). Neen hoge drinkglazen of een smalle beker met rechte wand; knip van een stuk goed bakpapier een rondje dat goed op de bodem past; maak een kokertje van het bakpapier om de wand te bekleden. Giet je toetje erin, laat het opstijven in de koelkast en het toetje er onderste boven uitglijden.

Antwoorden (2)

Degene die het dessert maakte dat op de afbeelding bij de vraag staat gebruikte daar dessertringen voor. Die zijn in kook- en bakwinkels te koop, zowel fysieke als internetwinkels.

Maar ze zijn over het algemeen niet hoger dan 6 centimeter. Via https://www.bakkerijgereedschappen.nl kun je elke gewenste maat bestellen.
. . .
Er is ook een alternatieve oplossing: koop blikjes groenteconserven in de gewenste afmeting en hergebruik die voor dit doel.
Toegevoegd op 22 februari 2020 15:11: tekst
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ idd in elke gewenste maat.
Indien je een hoog toetje, taartje wilt maken, kun je beter acetaatfolie, inlegfolie gebruiken.
Het bekende merk Patisse verkoopt dit ook.

Ga je naar een webshop zoals Bouwhuis, dan krijg je deze folie in heel veel hoogtes.
https://www.bouwhuis.com/catalogsearch/result/?f=Inlegfolie+garneringen&q=Inlegfolie

De echte bakkers, koks gebruiken dit ook.
Je kunt dan heel hoog werken en het laat makkelijk los rond het toetje, taartje.

Dus koop de kleinste ring (diameter) en bepaal de hoogte met de folie.

Succes!