Wat zijn eenvoudige maar lekkere amuses?

graag met ingredientenlijst en bereidingswijze

het liefst zelf verzonnen en al eens gemaakt dus niet van internet afgehaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Ik heb van de zomer als vrijwilliger een hapjesmiddag georganiseerd. Daarbij onderstaande hapjes gemaakt. Ze vielen erg in de smaak. Ik heb voordat ik de middag ging organiseren alles meerdere malen geprobeerd en hoeveelheden op elkaar afgestemd. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik had er in ieder geval veel succes mee want de recepten worden nu weer aan me gevraagd voor kerst.
Alles kan al ruim van tevoren gemaakt worden. Dan trekt de smaak er ook goed in.

Nachos met surimisalade
Ingrediënten (10 stuks):
· 1½ bosuitje
· 1 romatomaat
· ½ eetlepel jalapeño-pepersaus (Casa Fiësta)
· ½ bolletje gember
· ½ eetlepel gehakte verse koriander
· 100 gram surimi
· enkele druppels tabasco
· zout + zwarte peper
·10 nachos

Bereiding:
1. Snij het bosuitje in dunne ringetjes.
2. Halveer de tomaat, verwijder de zaadjes en snijd het vruchtvlees in kleine stukjes.
3. Snij de gember fijn. Snij de koriander fijn.
4. Snij de surimi in kleine stukjes.
5. Schep in een kom de bosui, de tomaat, de pepersaus, de gember, de fijngehakte koriander en de surimi door elkaar. Breng op smaak (pittig) met tabasco, zout en peper.
6. Schep de salade op de nachos. Leg de nachos op een schaal en garneer met de overgebleven blaadjes koriander.

Toegevoegd na 43 seconden:
Tortillawraps met roomkaas, pesto en paprika
Ingrediënten voor 2 wraps:
· 2 tortillawraps
· ongeveer 50 gram kruiden roomkaas
· ong 1 grote eetlepel groene pesto
· gegrilde paprika (uit pot zoetzuur)
· zout

Bereiding:
1. Besmeer de tortillawraps met een laagje kruidenroomkaas (dat gaat het makkelijkste met een lepel).
2. Smeer hierop over de helft van de tortilla een laagje pesto.
3. strooi hierop een beetje zout naar smaak.
4. Laat de gegrilde paprika goed uitlekken, snijd ze open en dep ze droog met keukenpapier.
5. Snij de paprika in dunne reepjes.
6. Verspreid de paprika reepjes over de halve met pesto ingesmeerde tortillawraps.
7. Rol de tortillawraps stevig op, begin bij de pesto/paprika kant
8. Snij ze in stukken van een paar cm.

Toegevoegd na 2 minuten:
De derde mag ik niet meer toevoegen helaas.
Dat zijn Romatomaten gevuld met sardine tapenade
Als je wil kan ik dit recept nog mailen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een van mijn favorieten:

-zalmsnipper
-dille
-komkommer
-citroensa
-bietensap

Snij de komkommer een beetje schun in plakken (beetje dik plak), deze hol je heel iets uit.

Leg de zalmsnippers in de bietensap met wat zout en peper en laat dit intrekken. Hierdoor kleurt de zal heel mooi diep roze.

Hak de dille fijn en roer dit door de (uitgelekte) zalm. Besprenkelen met een beetje citroen en hiermee de komkommers vullen.

Nog een takje dille voor de garnering en klaar is kees!

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry voor de typefouten....pfff

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh, nog een lekkere en makkelijke:

Leg wat witlofblaadjes (liefst niet te grote) op een bord, doe daar een bolletje van je lievelingssalade in. B.v. eiersalade of tomatensalade of kaassalade.
Garneer met fijngehakte peterselie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd veel succes met mijn zalmbonbons;

100 gr. gerookte forelfilets,
250 gr. gerookte zalm in dunne plakken,
1 el. citroensap.
100 gr. mon chou of filadelphia roomkaas naturel,
zout,peper,
citroen, physalis if litchi of carambola ( garnering)
kleine papieren zg bonbon of cupcakevormpjes.

Snijd de forel een een klein beetje zalm in stukken. Zet ½ uur in het vriesvak Pureer de vis dan in 2 porties, met elk½
el. citroensap. Roer de roomkaas erdoor en breng op smaak.
Besmeer een derde van de plakken zalm met de ene helft van de creme en rol dit op. Zet 30 min. in het vriesvak.
Doe de andere helft creme als een balletje op een stukje zalm en wikkel de zalm erom heen, zodat je bolletjes zalm hebt. Snij de overtollige zalm weg. Zet koud weg.
Snijd de zalm rolletjes in brede schuine plakken. Zet koud weg.
Leg kort voor het serveren de zalm bolletjes en -rolletjes
stukjes in de papieren vormpjes. Garneer met stukjes exotisch fruit of citroen. Leuk staan ook sliertjes limoenschil getrokken met een zesteur.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+