Kan je van erwtjes uit blik ook erwtensoep maken ?

Die zijn heel snel gaar,en het duurt geen uren om te koken.
Is dat wel lekker ?
Ik woon nog niet zolang zelfstandig, vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
11.6K

Het beste antwoord

Je kan een heel lekker doperwtensoepje maken van erwtjes uit blik - met wat gebakken uitjes, prei, een bouillonblok, en een klein scheutje witte wijn.(Dit even door de blender) Dan in een schaaltje een beetje ongeklopte slagroom mengen met mierikswortelpasta (klein potje, ong. een eetlepel), en dat erboven op doen in je bord, en iedere keer een klein beetje room op je lepel, en dan de soep....yum...

Maar van zo'n pak voor erwtensoep, dat je in de groentenafdeling bij de AH kan kopen, is ook heel gemakkelijk. Je kookt de (zit ook in het pak) erwten ong. een uur in 1 l water + bouillonblok, en intussen snij je de wortel, prei en knolselderij in kleine blokjes, die dan nog even meekoken. Selderij-groen heel fijn snijden of knippen, en dat als laatste erdoor roeren.

Hoe je het vlees of de worst erdoor doet, weet ik niet, omdat ik vegetarisch leef, m'n hele leven al....dus, GVers, vul me nog even aan ivm spek, worst of wat er verder in erwtensoep gaat - dááááánk al vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, dat kan. Vergeet niet 't vlees! Zoals bij Cup-a-soup... Stoppen die knuppels er geen worst bij in!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Pluseen;

Niet doen; erwtensoep maak je met spliterwten; die in blik zijn doperwten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het kan en lekker wordt weet ik niet, wel dat het veel duurder is. Gedroogde erwten zijn vele vele vele malen goedkoper dan erwten uit blik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De erwten soep van unox is ook mijn favoriet. Ik hou niet zo van vlees en in zelfgemaakte erwten soep zit...
Maar dan wel zelf gemaakt, niet uit zo'n blik !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfgemaakt van Unox? Ik snap hem niet...
Bijna zeker krijg je nooit de zo lekkere gebonden soep met erwten uit blik.
Waarom geen erwtensoep in zak gekocht, niets mis mee, wat ?, erg lekker zelfs!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem droge erwten en doe er een beetje sodiumbicarbonaat bij, bakpoeder is dat... En je erwten koken veel en veel korter, en je soep zal veel lekkerder zijn als bij erwtjes uit blik...