Door de drank die ze erbij gietn, namelijk coeberg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In stoofperen zit een bepaalde kleurstof die ervoor zorgt dat de peren rood kleuren als de zuurgraad verandert.
Door stoofperen te koken, verandert de zuurgraad en worden ze rood. Wanneer je rode wijn of bessensap erbij doet, worden ze extra rood. Eigenlijk veranderen veel groenten een beetje van kleur als je ze kookt. Denk maar eens aan broccoli. Helder van kleur in de winkel en donkergroen als hij gekookt is.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... of schaaldieren die van grijs naar oranje/rood gaan. Verandering in kleur komt meestal door pH verandering, of door verhitting, waardoor denaturatie van eiwitten optreedt en hiermee kleurverandering. Van mij een + voor amc!