Hoe maak ik mijn soep wat zoeter?

heb paprikasoep gemaakt, met geitenkaas.
normaal is deze soep wat zoetig, maar dat is nu niet het geval.
de geitenkaas is op, en een schep suiker erbij vind ik ook weer zowat.

12 jaar geleden
in: Koken
15.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou wat zachte zoete worteltjes fijnsnijden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat kan je toch als antwoord neerzetten?
geen banaan erbij dus? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik vergis me altijd in die knopjes :(
maar haha nee geen bananen. ik wil ooit nog wel eens gritibanasoep eten,
enig idee waar dat te krijgen is?
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb moeten googlen hoor, het is dus soep van bakbanaan en cocosmelk.
dat zal best een lekker zoet soepie zijn :) als je het zelf niet kan of wil maken, dan zal je naar een surinaams eethuisje moeten.
dat is trouwens geen straf :)

Het beste antwoord

Ik zou een ui snipperen en fruiten in een beetje olie. Laat op zacht vuur een beetje 'smelten' (zo'n 10-15 min.); pureren met een staafmixer en dan bij je soep voegen. Uien worden zoeter van smaak naarmate ze meer gaargebakken zijn; hetzelfde geldt voor rode paprika's.
Mocht dit niet helpen, tja... dan zie ik ook de suikerpot als enige optie.
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ui laten fruiten in een afgesloten pan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou honing proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou wat appelmoes hiervoor gebruiken, als je suiker niet wilt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch zou ik voor de suiker gaan. Uiteraard niet te veel, een kwart schepje lijkt me meer dan voldoende.
Suiker haalt, net als zout, de smaak op.
Een beetje suiker bij versgekookte kroten of worteltjes, maakt ze net wat lekkerder.
Zelfs in mijn zelf bereide (tomaten)pastasaus gaat een beetje suiker; niet omdat ik het per se zoet wil hebben, maar om dat extraatje wat een klein beetje suiker doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik paprikasoep maak doe ik er meestal 1 of 2 tomaten door (ligt er aan hoeveel soep je maakt).

Een scheut koffiemelk haalt ook het zurige er af, maar dat kun je er beter pas door doen als je het hebt opgeschept. Op die manier kan iedereen ook zlef bepalen hoeveel nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een paar lepeltjes tomatenpuree. Natuurlijk, zoete smaak wordt ook daarbij veroorzaakt door suikers maar ik vind het toevoegen van pure suiker eigenlijk ook een brevet van onvermogen. Rode paprika is overigens zoeter van smaak dan andersgekleurde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik gebruik altijd grote rode paprika's.
deze keer kleintjes van de markt, mooi donkerrood.
zijn blijkbaar toch minder zoet dan de grote.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me regelmatig af hoeveel rassen er wel niet bestaan van allerlei verschillende groente- en fruitsoorten met navenante verschillen in smaak. Bij appels en pruimen is dat onderscheid heel normaal maar bij aardbeien en kennelijk ook paprika's lijkt er maar één ras te bestaan. Niet, dus. :-)
Sinaasappels