Bestaat er een lijst met de hoeveelheid zout in producten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor zover ik weet niet. Wel zou ik eens kijken bij mijn eetmeter: https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/login/ Hiermee kan je je dagelijkse voeding invoeren en zien hoeveel voedingsstoffen het bevat en of dat genoeg is.

Het beste antwoord

Op de website voedingswaardetabel.nl staat van veel producten welke bestanddelen er in welke mate inzitten.

Je kunt daar o.a. producten op volgorde zetten van in welke hoeveelheid een bepaalde stof erin voorkomt.

Volgens mij kunt je wat "zout" betreft, wel alleen sorteren op één bepaald soort "zout"; dus of natrium, of kalium of (wat bestaat er nog meer?)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een verpakt product zijn ze verplicht het op de verpakking te vermelden, dit kun je dus in de winkel zo lezen.
Je kunt ook een website gebruiken met voedingsinformatie, zoiets als www.voedingswaardetabel.nl

Kcal tracking sites en apps vermelden vaak ook het zout in de producten die in de database staan, dus als je je zoutinname moet bijhouden en beperken, kun je ook je dagelijkse voeding daar in bijhouden.
Bekende sites/apps zijn MyFitnessPal, FatSecret, en Voedingscentrum.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je dokter je heeft voorgeschreven dat je minder zout moet gebruiken, dan krijg je vaak wel een lijst mee met producten, of je word doorverwezen naar een dietist.
Ritsuka