normaal moet je 1,5-2 liter water per dag drinken maar is het erg als je meer drinkt bv 3 liter? of hoe meer hoe beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1K

Het beste antwoord

Wie te veel water drinkt, kan de natriumbalans in zijn lichaam verstoren. Watervergiftiging (hyponatremia) komt in de praktijk vrijwel alleen voor bij atleten die tijdens een wedstrijd veel zweten en daarna in één keer liters water drinken. Hoeveel water fataal is, hangt onder meer af van het lichaamsgewicht. In het algemeen geldt dat je niet meer dan drie liter per uur moet drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok maar je zegt maximaal 3 liter per uur maar hoeveel mag ik dan per dag drinken? ik ben 15, 188 cm en ik doe fitniss
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 liter per uur is veel te veel als je niet extreem zweet zoals bij sporters. Je nieren kunnen maar max 1 liter per uur verwerken dus als je niet zo extreem zweet is 3 liter veel en veel teveel.
Ritsuka
12 jaar geleden
Luister gewoon naar je lichaam, 3 liter per uur kom je echt niet zomaar aan. Je kunt volgens mij betere kleinere hoeveelheden verdelen over de dag.
Ritsuka
12 jaar geleden
Op wat voor niveau doe je fitness dan? Ik heb met een uur sporten vaak genoeg aan een halve liter water, soms tegen de 1 liter aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe maandag en woensdag fitniss maar nu is het vakantie dus doe bijna iedre dag dan,ik doe krachttraining,(bovenlichaam) en ik doe 3 oefeningen op buikspieren per kr dat ik ga maar dat doe ik wel intensief want ik voel dat in mijn buik
Ritsuka
12 jaar geleden
Pas wel op met krachttraining op jonge leeftijd. En geef je de spiergroepen wel genoeg rust?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik fitness drink ik makkelijk 3 liter water. Maar ik fitness dan ook 2 uur vol op met maar 30 sec rust per rep.

Andere antwoorden (3)

Boven een bepaalde hoeveelheid ontstaat watervergiftiging, je krijgt dan een tekort aan zouten en mineralen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, volgens mij is het bij 6 liter einde verhaal. Zou het niet proberen, denk niet eens dat het lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6 liters ineens is inderdaad zeer gevaarlijk, verdeelt over de dag moet je nog een stuk meer drinken.
Je nieren kunnen 8 a 10 liter per dag aan, maar als je veel zweet kan je daar dus nog een paar liter bij drinken. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/39782-water-te-veel-water-drinken-kan-ook.html
Ritsuka
12 jaar geleden
Volgens mij kan het ook al eerder gebeuren, als je bijna niks gegeten hebt. Ik zou het niet riskeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer dan een grote fles ineens zou ik ook niet doen.
Een teveel aan water komt bijna nooit voor, alleen als je extreem veel drinkt. De nieren kunnen ongeveer 0,7 tot 1 liter water per uur verwerken. Drie liter is dus geen probleem als je het over de dag verdeeld.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/trefwoord/vocht.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een liter of drie kan geen kwaad maar het is toch verstandig om bij een hoge inname van water zonder meer ook wat mineralen in te nemen, in de eerste plaats gewoon keukenzout. Als je dat er teveel uitspoelt met al dat water raakt je elektrolytenhuishouding uit balans waardoor je een verhoogd risico op cardiale problemen loopt.