is dierenvoer geschikt voor menselijke concumptie zoals in amerika ?

1.9K
Antoni
7 jaar geleden
Waar heb je gelezen of gehoord dat in Amerika dierenvoer geschikt is voor menselijke consumptie?
Ritsuka
7 jaar geleden
hoe bedoel je 'zoals in Amerika'?
paulus811
7 jaar geleden
En welk diervoer? Er is ooit een man op tv geweest en die leefde uitsluitend op duivenvoer. Beetje saai misschien, maar niet ongezond. Duivenvoer is onbewerkt en natuurlijk wel iets anders dan een blik whiskas.

Het beste antwoord

Je zult er niets van krijgen, maar in diervoeding worden afvalproducten gebruikt, ook van de menselijke consumptie. In diervoeding zal geen biefstukje zitten, maar wel alles dat door een mens niet wordt gegeten. De grondstoffenhandel voor de diervoederindustrie hebben contracten met veel bekende merken (zoals o.a. Nestlé, Bolletje, De Ruijter etc.) en halen daar de afvallen op, zoals o.a. chips-, chocolade-, vruchtenhagel-, graszaad-, brood-, graan-, vet-, en slachtafvallen. En zo kan ik nog een hele tijd doorgaan. Wordt er bij een bekend merk iets nieuws uitgeprobeerd, maar dat haalt toch net niet de schappen van de winkel, omdat de smaak bijv. tegenvalt, dan gaat dit naar een grondstoffenhandel die het op zijn beurt weer verkoopt aan een diervoedingsfabriek, en die gebruikt het op zijn beurt weer in bijv. hondenvoer, paardenvoer, visvoer etc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
rkoehorst1234
7 jaar geleden
bedankt voor het antwoord, mijn zoon had bedacht dat het misschien eetbaar zou moeten zijn ivm met een evt. ramp en dat je dan niets anders kunt vinden in huis

Andere antwoorden (2)

het zou wel kunnen, maar echt gezond of lekker is het niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het hangt er van af wat je met diervoeding bedoelt. Giftige stoffen zullen er niet in zitten, dus om die reden kan het geen kwaad als je er zelf van eet. De vraag is wel of de voedingsstoffen die er in diervoeding zitten voor de menst verteerbaar zijn. Met een pak hooi kom je echt de winter niet door, om maar een voorbeeld te noemen. Ook kippen- en konijnenvoer kun je niet veel mee zonder het goed te koken. Katten- en hondenvoer is beter te verteren. Maar ook dat kun je beter eerst een half uurtje koken, ons systeem is er slechts matig op ingericht om rauw vlees te verteren.