Waarom is de kip in een kipcorn niet wit van kleur?

Als je kip kookt dan wordt de kleur wit als hij gaar is. Bij sommige (goedkope?) frituursnacks zoals een kipcorn, wordt de kleur niet wit maar eerder bruinig-wit.

Hoe komt het dat de kleur hiervan niet echt wit is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat het geen echte kip is, maar een mix van seperator vlees?!?!? Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen vrijwillig afval vreten...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Komt separator vlees van nep kippen?
(ik zou het trouwens ook afraden)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Jackd: Je begrijpt mij wel... seperatorvlees is geen kipfilet hoewel je het kip moet noemen is het een ondefinieerbaar papje wat die snackfabrikanten in de kipcorns prakken....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het afval eetbaar is, is het dan niet eerder zonde om het weg te gooien dan op te eten? Zelf verkies ik zeker echte kipfilet over een frituursnack, maar ik ben wel van mening dat het zonde is als je seperatorvlees weg gaat gooien terwijl het eetbaar is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op zich ben ik er voor om alles van een dier te gebruiken. Seperatorvlees is niet eetbaar als het niet ontsmet wordt. Dat gebeurt met ammonia.

Antwoorden (1)

dit komt omdat alles vermalen word in de fabriek en er tegelijkertijd kruiden worden bij gedaan dat verandert de kleur