Welke kruiden ontgift ons lever- en gal?

Hey,

ik zou graag een thee willen samenstellen met verschillende soorten kruiden om mijn lever- en gal te ontgiften...

In sommige natuurwinkels kan je van die kruidenmixen terugvinden maar ik had hier even willen vragen welke kruiden vooral goed zijn om de lever- en gal te ontgiften?

Welke kruidenmix raden jullie aan voor een goede lever- en galfunctie?

Ik zal jullie ontzettend dankbaar zijn moesten jullie me verder kunnen helpen hiermee...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.6K

Het beste antwoord

Artisjokbladeren stimuleren de galafscheiding, bevordert de doorbloeding , regeneratie en intgifting van de lever.
Verlaagt de cholesterolspiegel.

Duizendblad stimuleert eveneens de afscheiding van maag-/darmsappen en gal. Onderzoeken bij dieren wijzen erop dat duizendblad de lever beschermt tegen toxische stoffen. Het intensiveert ook de werking van andere kruiden. Bovenal reguleert het de nierfunctie.

Kamille is altijd overal goed voor. het is vooral ontstekingsremmend, een goed maagmiddel en bovenal een veilig middel.

Paardenbloem werkt ook goed vooral bij leverklachten en voor de galblaas. Het stimuleert de galafvoer.

Sint Janskruid reguleert ook de lever, gal en pancreas.
Thee hiervan mag niet langer dan 10 min. trekken en er zijn weleens mensen allergisch voor. Dit uit zich door rode-en pijnlijke plekken op de huid.

Kruiden die werken op de ogen, werken ook op de lever. De ogen zijn nl. een reflexpunt van de lever (denk aan het geel worden van het oogwit bij leverproblemen)
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, ik weet niet wie jou een minpunt gegeven heeft maar ik wil je alvast bedanken voor je heldere antwoord ;)
amc
12 jaar geleden
Dank je voor jouw reactie. Die 'minnaar' daar moet je je niets van aantrekken, ik heb wel vaker 'geheime minnaars'
en ongeacht het antwoord laten ze van zich horen.(^0^)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi amc. Op zich een prima antwoord, maar het geel worden van het oogwit heeft helemaal niets te maken met het reflexpunt zijn van de lever. Als je lever niet goed functioneert (lees: er circuleert meer bilirubine door je bloed, waardoor je geelzucht krijgt), dan wordt je hele lichaam "geel", maar op de witte achtergrond van je oogwit valt dat gewoon veel meer op.

Andere antwoorden (3)

Kamille, zoethout, paardebloem, kurkuma, groene thee, citroengras en gember, er zullen er meer zijn maar kan ook nie alles weten e. Ze raden het wel af als je zwanger bent of bij kinderen x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lever is er om kruiden te ontgiften en niet andersom. De enige manier om de lever enigszins te ontgiften,die wel eens wordt gebruikt om iemand die groene knolameniet heeft gegeten is het aftappen van de galblaas. Als dat niet wordt gedaan blijft het gif circuleren tussen darm poortader lever en galblaas totdat alle mitochondrien kapot zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mariadistel
deze geneeskrachtige plant heeft een regenererende werking op de cellen van lever en gal. Voor mensen met een gevoelige lever is mariadistelthee of de tinctuur van de verse plant zeer aan te bevelen.

Paardebloem
als geneeskrachtige plant zet lever en nieren aan tot een verhoogde activiteit en bevordert tevens de doorbloeding. Paardebloemsla van verse, jonge blaadjes is een krachtig hulpmiddel bij het reinigen van de lever. Ook paardebloemthee is aan te bevelen.

Chelidonium
heeft een sterke ondersteunende werking voor de lever. Vooral werkzaam bij een opgezette lever, galstenen of verstopping.

Zuurbes
is een van de beste kruiden voor de lever. Het stimuleert de galstroom en kan worden gebruikt bij galstenen of een ontstoken galblaas en geelzucht.

Gele zuring
is een bloedreinigend middel en heeft ook effect op de lever, teneinde verstopping te voorkomen. Het is ook te gebruiken bij hieraan gerelateerde huidproblemen.

Canadese geelwortel
harmonieert de lever en helpt bij eczeem, slijmvliesontsteking of een slechte eetlust. Heeft een positieve invloed op de spijsvertering.

Toegevoegd na 59 seconden:
http://www.fonteine.com/lever.html