Welke hondenvoer / hondensnacks zijn goed voor een teckel van +1 jr?

Ik heb een kortharige dwergteckel. Ik lees zo veel verschillende dingen over hondenvoer en hondensnacks dat ik niet meer weet welk merk nou goed is en betaalbaar.

Mijn teckel is ongeveer 1 jaar en 3 maanden oud. Ze weegt ongeveer 7 kg. Ik geef nu elke avond 1 zakje pedigree en ik zorg dat het bakje met brokjes altijd gevuld is. Ook de beloningssnoepjes, tandenborsteltje, etc. geef ik allemaal van het merk Pedigree. Is Pedigree nou echt zo slecht als dat ik wel eens lees of is dit gewoon een goed merk?

Dit merk is voor mij nog betaalbaar. Als iemand suggesties heeft voor een ander merk graag rekening houden met dat het voor mij niet te duur is, dus ongeveer de prijsklasse van Pedigree aanhouden. :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik raad persoonlijk rauw vlees aan omdat dit erg gezond is en het is niet super duur, je kan het halen bij een dierenspeciaal zaak of bij sommige fokkers en kennels. Verder als snoepjes zou ik sowieso niet te veel geven, ik geef zelf kjen's natuurlijke hondenvoeding, kijk maar een keer op www.kjen.nl dit zijn gezonde snacks voor een hond.

Bronnen:
www.kjen.nl

Als de hond het op dit voer goed doet, dus gezond is, mooie glanzende vacht en goed op gewicht, nog belangrijker heeft hij goede ontlasting? Dan zou ik het niet veranderen. Voeren doe je op het oog. Tuurlijk zijn er betere merken en is er vooral tegenwoordig een hele marketing met voer voor bijna elk ras. Soms is duurder voer uiteindelijk toch goedkoper omdat je hond er minder van nodig heeft. Begrijp ik het goed, dat de hond natvoer (uit zakje) krijgt? Ik zou toch voor een brok kiezen, dat is ook beter voor het gebit. Kijk eens op deze link voor meer informatie http://www.doggo.nl/artikelen/honden-voeding/ Toegevoegd na 1 uur: Ik had niet goed gelezen, je hebt dus de hele dag brokjes staan. Wat al in een reactie staat, klopt. Een hond van 1 jaar oud, geef je 2x per dag te eten. Je zou dus 1x per dag natvoer kunnen geven, en 1x per dag brokjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100