Welke hondenvoer / hondensnacks zijn goed voor een teckel van +1 jr?

Ik heb een kortharige dwergteckel. Ik lees zo veel verschillende dingen over hondenvoer en hondensnacks dat ik niet meer weet welk merk nou goed is en betaalbaar.

Mijn teckel is ongeveer 1 jaar en 3 maanden oud. Ze weegt ongeveer 7 kg. Ik geef nu elke avond 1 zakje pedigree en ik zorg dat het bakje met brokjes altijd gevuld is. Ook de beloningssnoepjes, tandenborsteltje, etc. geef ik allemaal van het merk Pedigree. Is Pedigree nou echt zo slecht als dat ik wel eens lees of is dit gewoon een goed merk?

Dit merk is voor mij nog betaalbaar. Als iemand suggesties heeft voor een ander merk graag rekening houden met dat het voor mij niet te duur is, dus ongeveer de prijsklasse van Pedigree aanhouden. :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K
Inekez1
7 jaar geleden
... het bakje met brokjes altijd gevuld? Het is geen kat! Een hond moet je op gezette tijden eten geven. Voor de hond is het beter om een paar keer per dag te eten in plaats van de hele dag door een beetje. Bovendien is eten krijgen voor een hond een sociaal gebeuren met de baas. Nu is je hondje nog jong en actief en in de groei, maar als 'ie uitgegroeid is en gewend om zelf te bepalen hoeveel 'ie kan eten wordt 'ie heel snel te dik. Afgepaste hoeveelheid verdelen over ± 3 porties per dag. Op is op. In de discussie over soort voer ga ik me niet mengen. Ieder baasje heeft een eigen voorkeur en ook elke hond reageert anders. Wat voor de een goed advies is, kan voor een andere hond minder goed uitpakken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het baasje heeft eigen voorkeur en de hond zeker.
Ook dierenartsen hebben niet allemaal dezelfde meningen
http://www.dierenartsvankessel.nl/ziektepreventie/verzorging/hond/voeding.html

Antwoorden (2)

Ik raad persoonlijk rauw vlees aan omdat dit erg gezond is en het is niet super duur, je kan het halen bij een dierenspeciaal zaak of bij sommige fokkers en kennels. Verder als snoepjes zou ik sowieso niet te veel geven, ik geef zelf kjen's natuurlijke hondenvoeding, kijk maar een keer op www.kjen.nl dit zijn gezonde snacks voor een hond.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
Over vers versus brok verschillen de meningen. Vooral voor kleinere honden, moet je goed opletten dat er een kleine botjes de darmen kunnen beschadigen. Ook moet je goed op tekorten letten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk zegt Kjen dat het gezond is. Wij van WC eend adviseren WC-eend.
Altijd rauw vlees kan voor de ene hond goed zijn, voor een andere hond helemaal verkeerd.
Als de hond het op dit voer goed doet, dus gezond is, mooie glanzende vacht en goed op gewicht, nog belangrijker heeft hij goede ontlasting? Dan zou ik het niet veranderen. Voeren doe je op het oog. Tuurlijk zijn er betere merken en is er vooral tegenwoordig een hele marketing met voer voor bijna elk ras. Soms is duurder voer uiteindelijk toch goedkoper omdat je hond er minder van nodig heeft.
Begrijp ik het goed, dat de hond natvoer (uit zakje) krijgt? Ik zou toch voor een brok kiezen, dat is ook beter voor het gebit.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik had niet goed gelezen, je hebt dus de hele dag brokjes staan. Wat al in een reactie staat, klopt. Een hond van 1 jaar oud, geef je 2x per dag te eten. Je zou dus 1x per dag natvoer kunnen geven, en 1x per dag brokjes.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik wil niet aanvallend reageren, maar rauw vlees is een stuk beter voor honden, in brokken zitten granen die honden helemaal niet nodig hebben en te weinig ijzers die juist over vol in het vlees zitten. Mensen zeggen vaak dat brokken goed zijn voor het tandplak, maar uit onderzoek blijkt dat honden die vlees aten veel minder tandplak hadden dan de honden met brok.
Inekez1
7 jaar geleden
Als mijn hond alleen vlees eet, zonder granen, dan is het elke dag kotsen en last van obstipatie. Dus ik geef gewoon brokken met granen, afgewisseld met vlees. Van alleen brokken krijgt ze te dunne ontlasting, van alleen vlees te dikke. Een goede balans is het beste.