Nee, want de plaat is ervoor om heet te worden maar de warmte overdracht naar de pan is bijzonder slecht en plaatselijk.
Vloeistof aan de kook brengen zal nog wel gaan maar bij sausen en pappen heb je echt een probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een pan met een bodem die niet vlak is, staat niet stabiel op de kookplaat. De pan kan makkelijk draaien en schuiven en zou zo krassen kunnen maken.
bamibal
8 jaar geleden
Je hebt zeker eerst op gas gekookt met deze pannen? Dat neem ik aan, omdat ze anders niet krom zouden zijn getrokken. Dit betekent dat de bodem ook beschadigd kan zijn, door het heen-en-weer schuiven op de pannendragers. Voel dus even met je hand over de bodem van de pannen of er beschadigingen voelbaar zijn. Is dit niet het geval, dan kunnen ze de keramieken plaat ook niet beschadigen. bedenk wel dat schuiven met een pan over een keramieken plaat, altijd krassen kan geven.

Het is echter bij een kromme pan wel een nadeel dat de hitte niet overal het voedsel bereikt en je dus meer zal moeten roeren. Ook is het niet prettig werken met een 'wiebelpan'. Heb je zelfs inductie, dan zal de plaat soms zelfs niet eens aanslaan en is het sowieso beter om speciale inductiepannen aan te schaffen, omdat die een magneetje in de bodem hebben die ze als het ware meer aan laat plakken op de plaat. Is dit laatste het geval bij jou, dan zou ik toch investeren in deze pannen.
amc