Hoe voorkom ik harde zoutvorming aan de onderkant van mijn peugeot zoutmolen?

De hele onderkant zit steeds vol hard geworden brokken zout. Hij is net nieuw en ik heb hem niet boven pannen of andere vochtige plekken gehouden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Je zou er een klein beetje harde (ongekookte) rijst in kunnen doen. Af en toe schudden ;) zo voorkom je die harde aangekoekte zout. (uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Ja, dat is een goed idee! Dan komt er ook nog gemalen rijst uit! -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oohw oeps dacht dat het een gewone zoutstel was. Nja ik geef niks om punten dus maakt niet uit die min

Andere antwoorden (2)

Dan heb je waarschijnlijk te veel vocht in de gehele keuken. Ik zou hem in een goed afgesloten keukenkastje bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het zelfde merk zoutmolen maar nog nooit geen probleem gehad van verhard zout Zou misschien toch vocht van het zout kunnen zijn