Welke weight gainer raden jullie mij aan?

Ik heb al twee jaar ondergewicht. Ik heb een dieet gevolgd om aan te komen en dit heeft geholpen, maar mij nog niet op het juiste gewicht gebracht. Ik eet op dit moment meer dan dat ik zou willen, waardoor ik met steeds meer tegen zin ga eten. Ik ben overigens nagekeken in het ziekenhuis en ik ben gezond. Ik wil ook langzamer hand gaan beginnen met twee uur in de week sporten, maar dat kan mijn lichaam op dit moment nog niet aan. Welke weight gainer raden jullie mij aan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Wat is je lengte en gewicht?
Wat is volgens jou het 'juiste' gewicht?
Hoeveel kcal eet je nu op een dag? Heb je een eetschema gevolgd wat is voorgeschreven door een dietist?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is misschien wel erg vet, maar, je hebt bij de Plus (wellicht ook andere supermarkt) een potje met gehaktballetjes in satesaus. Een zo'n potje (makkelijke maaltijd, niet eens zo heel groot) bevat al rond de 1100 kcal. Extra tip dus, niet echt een weight gainer, maar wel een makkelijke maaltijd met veel kcal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als twee uur per week te veel is (maar dat moet iemand die zegt gezond te zijn wel kunnen) begin dan met twee maal een half uur
http://www.optimavita.nl/bewegen/hoe-vaak-moet-ik-sporten-om-resultaat-te-zien/

Antwoorden (1)

Je kunt heel makkelijk zelf een weight gainer maken, naast natuurlijk genoeg volwaardige voeding eten.

780 Kcal per stuk
50 gr eiwitten
73 gr koolhydraten
25 gr vetten

Ingrediënten
•80 gram Havermout
•30 gram Whey eiwit
•2 Pindakaas
•1 Magere melk
•eventueel extra Banaan
•voor de smaak cacao, suiker of Noten

Bereidingswijze

1.Stop alle ingrediënten in een blender of mixer;
2.Zet de mixer aan en stop pas als het een mooi geheel is. Gooi er melk bij als het nog klonterig is;
3.Klaar, tijd om te groeien!

Toegevoegd na 1 minuut:
om het nog vullender te maken kun je natuurlijk ook volle melk gebruiken.
Ritsuka