Bestaat er een goed fruit dieet?

Ik eet niet graag groenten, deels is het ergens nog dat ik het gewoon nooit geleerd heb om fruit te eten. Maar van sommige groentes moet ik gewoon braken.

Ik wil dus graag gezonder worden, bestaat er een dieet dat vooral draait om fruit eten en minder om groenten. En zou dat dieet dan een goed idee zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is zoveel variatie in groenten en de manier van bereiden ervan, zitten daar echt niet dingen tussen die je graag eet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat leer ik toch weer veel hier ;)
Ritsuka
12 jaar geleden
veel bananen zijn niet goed voor je darmen, kun je verstopping van krijgen.
Amadea
12 jaar geleden
Klopt niet helemaal, Ritsuka. Van onrijpe bananen krijg je verstopping, maar overrijpe bananen laxeren. Dus je kunt het probleem met hetzelfde middel oplossen!
Ritsuka
12 jaar geleden
Weer wat geleerd, dank je :)

Het beste antwoord

Een dieet met minder groente is nooit goed.

Dat je gaat braken als je meer groente eet dan normaal dan is dat logisch. Je lichaam weet niet meer hoe hij de vitaminen en andere voedingsstoffen moet verwerken en ziet het als ongewenste bacterien. Daardoor moet je braken.

Gewoon groente door blijven eten zodat je lichaam zich weer kan aanpassen.

Je zult toch een goede balans moeten vinden tussen groente en fruit. Of je het wilt of niet. Je kunt niet gaan bezuinigen op groente door meer fruit te gaan eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn zoveel soorten groenten, en je kunt ze op zoveel verschillende manieren klaarmaken, er zit vast wel iets tussen dat je lust.

Een dieet met zeer veel fruit is niet aan te raden. Fruit bevat ook veel suikers, zeer veel hier van eten is niet zo goed voor je op de lange termijn.
Je gaat last krijgen van vreetbuien, omdat je suikerspiegel gigantisch gaat schommelen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad!
Er zal geen goed dieet zijn dat alleen om fruit is gebaseerd, fruit kan slechts een onderdeel zijn. Dit omdat fruit veel suiker bevat, daarom is 2stuks aanbevolen. Ga je meer eten zal dit niet bevorderlijk werken om af te vallen, omdat suikers je korte energie geven. Je kan beter een gevarieerd dieet nemen, en daar horen groenten bij. Er zijn talloze groenten en zijn echt niet allemaal vies. Kies een aantal dingen die jij lekker vind en combineer hiermee. bijvoorbeeld met een lekkere salade. Ook kun je groente verwerken in eten wat jij wel lekker vind, en dat je het bijna niet proeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, alleen maar fruit op medische indicatie tbv. je herstel bestaat niet.
Houd het gewoon bij 2 dd fruit. Daar kikker je al van op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 stuks fruit op een dag is voldoende. Deze kun je gewoon eten of samen met melk en ijs een milkshake van maken.
Dit kan heel simpel met een staafmixer.

Groenten kun je ook overal in verwerken.
Bijv. Pasta, maar doe er dan extra veel groenten in.
Iemand die niet van groenten houd, daar zijn ovenschotels ideaal voor.
Ook flink groenten erin, klein beetje paneermeel en geraspte kaas, dan de oven in.
Door het korstje wat er nu op komt, smaken je groenten heel anders en vaak erg lekker.
Roerbakken van groenten is ook lekker, alles blijft lekker knapperig.
Rauwkost is ook lekker.
Wat ik nog meer kan bedenken: Een lekker omeletje met veel groenten, pistoletje met kruidenboter.

Als je niet van groenten houd, zou ik ze persoonlijk niet koken.

Hoop dat je ideeen voldoende heb gekregen, want als je eenmaal de smaak te pakken heb, zijn groenten echt lekker, het ligt alleen maar aan de bereiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jesse van der Velde heeft een dieet wat ook ingaat op het hoe en waarom.

het is een koolhydraatarm dieet met veel groente en fruit en dan zo dat je de groenten naar binnen krijgt de fruitsmaak overheerst. er wordt ook ingegaan op het hoe en waarom.je hebt toch je vitaminen en mineralen nodig.

en eerlijk je voelt je er beter door je wordt gezonder en hebt ook geen snaai momenten(naar chips/koek ed. meer)het werkt.

Als je gezonder wilt worden zal je daar iets voor moeten doen, als je even met dit programme bezig bent ga je je beter voelen.
Je kunt als je daarmee bezig bent altijd vragen stellen dat als je iets niet lust waar je dit door kunt veranderen er is een goede begeleiding.

Succes