Verschil chardonnay en sauvignon blanc?

Wat zijn de smaakverschillen tussen een Zuid-Afrikaanse chardonnay en sauvignon blanc. Welke wijn is toegankelijker, zoeter (en welke vind jij lekkerder)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
6.7K

Het beste antwoord

Dat is heel lastig, want het gaat hier om een smaakkwestie.

Een Chardonnay druif is doorgaans heel soepel, licht en fris. Behoorlijk toegankelijk dus.

Een Sauvignon blanc is fris, fruitig met een tikkeltje meer aroma.

Beide druiven zijn niet zoet, ook niet heel droog, meer fris en fruitig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Persoonlijk vind ik doorgaans de Sauvignon blanc iets lekkerder dan de Chardonnay.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een goede Chardonnay is iets romiger van smaak, met in de verte een boter-tintje.
Een Sauvignon kan iets droger zijn, omdat deze iets meer citrus lijkt te hebben.
Ik vind ook de Sauvignon lekkerder, omdat ik iets meer van een droge strakke witte wijn hou i.p.v. een ronde soepele (Chardonnay).