kan ik parelsuiker vervangen door kristalsuiker?

Ik wil suikerbrood maken maar kan ik de parelsuiker vervangen door kristalsuiker ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (1)

Nee, je kunt geen kristalsuiker gebruiken voor suikerbrood.
De suiker mag niet ontbinden en kristalsuiker doet dit wel.
In plaats van parelsuiker schijn je wel kandijsuiker te kunnen gebruiken.

Opmerking 1
Parelsuiker kan de bakvorm van de broodmachine beschadigen tijdens het kneden.
Daarom moet de parelsuiker er handmatig door worden gekneed.

Opmerking 2
Vroeger kon je zeggen dat kristalsuiker smelt, maar volgens recent onderzoek smelt suiker niet maar ontbindt het…
SimonV