Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

geen parneelmiddel?

we eten vanavond aardappelpuree, maar we hebben geen parneelmiddel... Zou je net als, in de gehaktballen een beschuitje kunnen kruimelen en over de puree te strooien??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

ja hoor, ik gebruik standaard verkruimelde beschuit als paneermiddel, daar is niets mis mee.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ja hoor dat kan heel goed, paneermeel is vermalen broodkruim.
Een beschuit kan dit prima vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het maken van aardappelpuree is geen paneermiddel nodig. Vermoedelijk wil je er in de oven een krokant korstje op maken. Dat kan inderdaad met verkruimelde beschuit. Of, nog een oplossing, oud brood in de magnetron uit laten drogen en dat dan verkruimelen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja plus!
Ik heb zelfs nog nooit gehoord van aardappelpuree met paneermeel..
Een beschuitje gebruiken is prima. Als je nog (oud) brood hebt kun je die ook gebruiken na het in de oven te hebben gebruind tot ze hard zijn, of roosteren tot ze hard zijn. Fijn kruimelen en met een breed plat mes tot fijne kruimels drukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals eerder genoemd zijn beschuiten en broodkruim goed te gebruiken.
Mocht je toevallig een spugende baby in huis hebben, dan kan je het ook goed en gezond doen met johannesbroodpitmeel. Dit is een bindmiddel dat spugen bij baby's voorkomt en te koop bij de apotheek en drogist.
Het wordt ook vaak in koolhydraatvrije dieeten als vervanger van bijv maizena en paneermeel getipt.
Het bevat geen koolhydraten, bindt goed en zuigt geen vetten op zoals bijv beschuit en paneermeel doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook wel eens een paar toastjes verkruimeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de puree zelfs in de oven zetten zonder paneermeel
Gewoon hier en daar een klontje boter gaat ook goed. Of je kunt er geraspte kaas op doen
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Chips naturel zijn ook heerlijk om als parneermiddel te gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paneermeel voor aardappelpuree? Toch nergens voor nodig? Maar als ik paneermeel nodig heb gebruik in naturel-muesli, de allergoedkoopste. Erg lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding